Nový italský deník Il Fatto

22. 9. 2009 08:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tým italských novinářů soustředěných kolem Marka Travaglia, známého kritika premiéra Silvia Berlusconiho, založil v Římě nový deník. Jmenuje se Il Fatto (fakt, událost) a jeho první číslo vyjde ve středu. Cílem listu je zveřejňovat informace a komentáře nezávislé na Berlusconiho mediálním impériu, sahajícím od denního tisku přes magazíny až po televizi, oznámilo vedení redakce.
„V situaci, kdy se italská média dostávají pod Berlusconiho tlak, reagují novináři věřící ve svobodu tisku konkrétní iniciativou,“ prohlásil šéfredaktor nového listu Antonio Padellaro. „Chceme představovat ostrou opozici vůči předsedovi vlády,“ dodal.
Nový deník si již předplatilo 28 000 čtenářů. List má mít 16 stránek, vycházet šest dní v týdnu a stát 1,20 eura (asi 30 Kč). Spolu s Padellarem, který je bývalým šéfredaktorem levicového deníku L’Unita, budou ve vedení redakce známí novináři Furio Colombo, Pietro Gomez a zakladatel listu Travaglio, jehož knihy odhalující Berlusconiho konflikty zájmů se staly v Itálii bestsellery.
Deník má být v prodeji ve všech větších italských městech a za poplatek bude celý jeho obsah stahovatelný také z internetu, uvedla agentura APA.
Berlusconiho tábor se konkurenci snaží čelit obviněním, že jde o součást plánu italské finanční elity ve spolupráci s levicovou opozicí svrhnout vládu. „Jsou neodpovědné elity, které připravují státní převrat,“ řekl provládnímu listu Il Giornale ministr pro veřejnou správu a inovace Renato Brunetta. Neuvedl žádná konkrétní jména, ale řekl, že má na mysli „parazity“, kteří zaplavili finance, nakladatelství a administrativní systém a využívají levicovou opozici jako „taxík vezoucí je k moci“.
V Itálii se již určitou dobu objevují spekulace, že jeho středopravá vláda zvolená loni v dubnu nevydrží celé pětileté funkční období. Nedávný průzkum veřejného mínění ale ukázal, že Berlusconi má mezi lidmi stále velký kredit, i když postupně klesá. Podporu dvaasedmdesátiletému mediálnímu magnátovi vyjádřilo 47 procent dotázaných, což je oproti mnoha evropským předákům stále vysoký standard. Ještě před rokem to ale bylo 60 procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.