Média a reklamní agentury připouštějí změny plánů kvůli volbám

3. 9. 2009 08:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Veřejnoprávní média Česká televize a Český rozhlas nyní řeší podobu svého předvolebního vysílání. Podobně mnohé reklamní agentury vyčkávají, zda předvolební kampaně poběží dál, nebo je strany přeruší. Důvodem je úterní verdikt Ústavního soudu, který odložil rozhodnutí prezidenta o vyhlášení voleb na 9. a 10. října v souvislosti se stížností poslance Miloše Melčáka.
Například úterní předvolební Otázky Václava Moravce odvysílala ČT namísto z Českých Budějovic z Prahy. Vzhledem k tomu, že zatím není známý přesný termín voleb, tak vedení ČT vyčkává, jak se situace vyvine. „Je to zapeklité. Vše se bude vyvíjet na základě politické situace, takže je možné, že budeme muset změnit naše plány,“ řekl dnes ČTK mluvčí ČT Ladislav Šticha.
O dalším postupu jednalo také vedení ČRo, který má naplánované vysílání pořadu Volební diskuse s Martinem Veselovským.
Případný posun předčasných voleb z říjnového termínu na pozdější by zkomplikoval situaci také reklamním a mediálním agenturám. Podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur Pavla Brabce obsahuje každá smlouva na reklamní kampaň ujednání o případném zrušení či odložení, ale přináší to s sebou zvýšené náklady a celý proces není jednoduchý. Agentury, kterých se ČTK dotazovala, však zatím žádné signály o přerušení kampaně od politických stran nezaznamenaly. „Byla by to velká komplikace, ale víc se k tomu nechci vyjadřovat,“ řekl například Martin Nováček z mediální agentury OMD.
Komplikace připustilo vedení společnosti Idols Poděbrady, která pronajímá reklamní billboardy. „Jiní klienti čekají na konec kampaně, což by byl problém při jejím prodloužení, protože bychom neměli dostatek ploch. Toho, že bychom přišli o peníze z kampaně se však nebojím. Smlouvy jsou podepsané,“ řekla Jana Zíková z Idols Poděbrady.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.