Jak to, že v našich ulicích ještě nezuří geronto-guerilla?

7. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Se starými lidmi jsou stále větší problémy. Celá populace stárne. To slýcháme pořád. Protože stárneme i my, tak nás to přece jen zajímá. Podle OSN je mládí posunuto do 48 let věku. Ale co s těmi staršími, těmi "too old to techno, too young to die"? Proč se na ně tak málo specificky cílí z hlavního proudu reklamy? Alespoň u nás. Samozřejmě kromě farmaceutických firem, které nás déle udrží alespoň se cítit mladými, podávat výkony. A jaké! Pořád se tvrdí, že staří nemají peníze, jako se dříve tvrdilo, že již mají své neměnné preference, takže je lepší zaměřit komunikaci na mladé, kteří si vytvoří dlouhodobý vztah se značkou. Mladých je však čím dál míň a jejich věrnost ke značkám se rychle mění. Věk se prodlužuje, takže už neplatí, že se do starších nevyplatí investovat. Že starší nemají peníze? Řekl bych, jak na co. Hodně šetří a pak jsou schopni i za ledacos utratit. Ale kdo jim co nabízí? Eva a Vašek! Tito posmívaní sice nic převratného nevymysleli, ale svému publiku rozumí. Jsou příkladem úspěšné DiY strategie. Sami si akce organizují, nakupují reklamu, hrají, zvučí se i dopravují, sami se i vydávají. Navíc jejich publikum nevypaluje. Ostatně než DiY strategii někdo pojmenoval v souvislosti s aktivitami mladých alternativních subkultur, byla tu u nás už dávno: kutilové, rybáři a zahrádkáři. A teď na to jen někdo dokázal navázat. Co dělají naše agentury, kromě toho, že starým vnucují svůj názor na ně? Zajímají se o jejich pocity? Vciťují se do nich stratégové a kreativci, nebo jim pouze nabízejí možnost být buď relativně dlouho mladý, nebo je karikují, na opačném pólu se nad jejich stárnutím dojímají. Kde jsou kampaně správně zaměřené na starší lidi, kde jim nabízíme to, co by opravdu mohli chtít více než ostatní část populace? Kdy nám nějaká agentura ukáže, co je to geronto-guerilla? A kdy začneme rozlišovat rozmanitost skupiny "staří"? Co takhle nový trend: Značky pro staroušky – new senior brands. Jak na ně: Klasickou kampaní je sice také omámíme, ale guerilla marketing, pravda asi ne přes samolepky a WoM, u nich asi funguje báječně. Hledejme k nim cestu. Už i my brzo budeme staří.

Otakar Svoboda, client service director, United People

Že starší nemají peníze? Řekl bych, jak na co. Hodně šetří a pak jsou schopni za ledacos utratit.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.