Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.
Reklama
Se starými lidmi jsou stále větší problémy. Celá populace stárne. To slýcháme pořád. Protože stárneme i my, tak nás to přece jen zajímá. Podle OSN je mládí posunuto do 48 let věku. Ale co s těmi staršími, těmi "too old to techno, too young to die"? Proč se na ně tak málo specificky cílí z hlavního proudu reklamy? Alespoň u nás. Samozřejmě kromě farmaceutických firem, které nás déle udrží alespoň se cítit mladými, podávat výkony. A jaké! Pořád se tvrdí, že staří nemají peníze, jako se dříve tvrdilo, že již mají své neměnné preference, takže je lepší zaměřit komunikaci na mladé, kteří si vytvoří dlouhodobý vztah se značkou. Mladých je však čím dál míň a jejich věrnost ke značkám se rychle mění. Věk se prodlužuje, takže už neplatí, že se do starších nevyplatí investovat. Že starší nemají peníze? Řekl bych, jak na co. Hodně šetří a pak jsou schopni i za ledacos utratit. Ale kdo jim co nabízí? Eva a Vašek! Tito posmívaní sice nic převratného nevymysleli, ale svému publiku rozumí. Jsou příkladem úspěšné DiY strategie. Sami si akce organizují, nakupují reklamu, hrají, zvučí se i dopravují, sami se i vydávají. Navíc jejich publikum nevypaluje. Ostatně než DiY strategii někdo pojmenoval v souvislosti s aktivitami mladých alternativních subkultur, byla tu u nás už dávno: kutilové, rybáři a zahrádkáři. A teď na to jen někdo dokázal navázat. Co dělají naše agentury, kromě toho, že starým vnucují svůj názor na ně? Zajímají se o jejich pocity? Vciťují se do nich stratégové a kreativci, nebo jim pouze nabízejí možnost být buď relativně dlouho mladý, nebo je karikují, na opačném pólu se nad jejich stárnutím dojímají. Kde jsou kampaně správně zaměřené na starší lidi, kde jim nabízíme to, co by opravdu mohli chtít více než ostatní část populace? Kdy nám nějaká agentura ukáže, co je to geronto-guerilla? A kdy začneme rozlišovat rozmanitost skupiny "staří"? Co takhle nový trend: Značky pro staroušky – new senior brands. Jak na ně: Klasickou kampaní je sice také omámíme, ale guerilla marketing, pravda asi ne přes samolepky a WoM, u nich asi funguje báječně. Hledejme k nim cestu. Už i my brzo budeme staří.
Otakar Svoboda, client service director, United People
Že starší nemají peníze? Řekl bych, jak na co. Hodně šetří a pak jsou schopni za ledacos utratit.
V kategorii Nejlepší místo, kde pracovat se na shortlist dostaly čtyři agentury. Vítěznou představíme 16. dubna při slavnostním vyhlášení letošní soutěže Agentura roku.
Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.
Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.