Invex-Forum a 3IN se zaměří na český trh

30. 9. 2009 13:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Odborné dvoudenní konference Invex-Forum a 3IN, která letos nahradí tradiční veletrh informačních a komunikačních technologií Invex, se zaměří na český a slovenský trh. Výrazně se tak oproti předchozím letům sníží účast firem ze zahraničí. Celkově se Invex-Fora zúčastní 70 firem a konference 3IN asi dvě desítky, informoval ředitel projektu Invex-Forum a 3IN Radek Malý. Loni se tří veletrhů Invex, Digitex a Interkamera zúčastnilo přes 300 vystavovatelů. Invex-Forum a 3IN se uskuteční příští týden.
„Máme i letos zastoupení zahraničních firem, ale není nijak významné,“ uvedl Malý. Na akci se objeví zástupci firem z Německa, Polska a Itálie. Forma odborných konferencí je ale jistou bariérou pro zahraniční účast. Konference 3IN je navíc zaměřena na e-government a datové schránky, tedy projekt týkající se českého teritoria.
Invex-Forum dostalo letos podobu odborných konferencí zaměřených například na bezpečnost informačních a komunikačních technologií (ICT), na podnikové informační systémy EPR, na rozvoj ICT ve školách. Nechybí ani téma sociálních sítí a komunikačních prostředků, jakými jsou Facebook a Twitter a obecně srovnání nového internetového světa označovaného jako 2.0 s tím předchozím. Zatímco Invex-Forum je zaměřeno spíše na střední firmy, 3IN pak na větší byznys na úrovní státní správy.
Změna formátu Invexu je podle pořádajících Veletrhů Brno logickou reakcí na situaci na trhu informačních technologií. Důvodem je i výrazná diverzifikace návštěvníků – odborných na straně bývalého Invexu a široké veřejnosti na straně spotřebitelsky zaměřených Digitexu a Interkamery. Letos se proto Digitex a Interkamera oddělily a uskuteční se až v listopadu společně s veletrhem Sport Life.
Loni trojici veletrhů navštívilo zhruba 53 000 lidí, což je o 17 000 méně než v roce 2007. Zájem o veletrhy Invex a Digitex v posledních několika letech klesal také u vystavovatelů. Zatímco před třemi lety na akcích vystavovalo 580 firem, předloni jich bylo 519 a loni pouze 310. Již loni se veletrhy konaly o 14 dní dříve a byly zkráceny z tradičních pěti na čtyři dny. „Kdybychom se změnou nepřišli, tak by se mohlo stát, že už se Invex nebude konat vůbec,“ podotkl Malý.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.