Zuzana Kartáková
Meziroční srovnání objemu peněz investovaných do venkovní reklamy podle dat TNS Media Intelligence ukazuje snížení o pětinu, za první pololetí letošního roku zadavatelé investovali do outdooru 1,5 mld. Kč. Letošní rok nebyl tak silný jako ten loňský kvůli ekonomické krizi, která dopadla na celý reklamní trh.
Volby přinesly peníze
Pořadím nevýznamnějších zadavatelů do outdoorových médií zamíchaly volby, největší objem peněz do OOH za první pololetí letošního roku vložila ČSSD, celkem 41,5 mil. korun. ODS za toto období do venkovní reklamy investovala částku 28,9 mil. Kč, DSZ vynaložila na outdoorova média 14,3 mil. korun.
Operátoři investice snižují
Všichni mobilní operátoři za letošní první půlrok do outdooru vložili méně peněz než ve stejném období minulý rok. Nejvíce peněz do OOH investovala Telefónica O2 (40,6 mil. Kč), meziročně přitom výdaje snížila o 42 %. Firma T-Mobile do outdooru vložila 35,8 mil. korun, tj meziročně o 22 % méně; Vodafone vynaložil 21,5 mil. <==?BI?==>Kč, meziročně je pokles investic do OOH čtvrtinový.
Ostatní významní zadavatelé
K nejvýraznějším zadavatelům do venkovních médií patří i letošní první půlrok automobilky, především Toyota Motor (39,4 mil. Kč), s cca 30 mil. korun potom Kia Motor či Hyundai Motor, dále Opel a Volkswagen (kolem 20 mil. Kč). Z rozhlasových stanic využilo letos outdooru nejvíce Rádio Impuls (18,9 mil. Kč) a Rádio Frekvence 1 (12,3 mil. Kč). Z finančního odvětví se do top 20 investorů v OOH dostala pouze Komerční banka s 12,9 mil. Kč. Do outdooru investovaly standardně významný objem peněz také CK Čedok, Samsung Electronics, Okay či Nestlé Česko.