Hospodářská krize mění nákupní zvyky Američanů

23. 9. 2009 08:09

autor:

USA

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Američtí spotřebitelé ze všech příjmových kategorií v důsledku hospodářské krize přehodnocují své výdaje a snaží se najít způsoby, jak ušetřit. Předpokládají navíc, že si nové nákupní zvyklosti udrží i po skončení krize. Vyplývá to z průzkumu, který si objednala společnost IBM.
Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že vzhledem k ekonomické situaci přikročily k výraznému omezování výdajů. Hospodářská krize měla nejtvrdší dopad na spotřebitele s příjmy do 45.000 dolarů (765.000 Kč) ročně. K omezování výdajů však podle průzkumu přikročilo také téměř 60 procent spotřebitelů s příjmy nad 100.000 dolarů (1,7 milionu Kč) ročně.
Cena je nyní při nákupu hlavním faktorem pro 83 procent spotřebitelů. Pro 72 procent je nicméně hlavní prioritou rovněž kvalita. „Bývalo to víc o ceně a přáních. Teď je to víc o hodnotě a potřebě,“ uvedl analytik Guy Blisset z výzkumného institutu IBM. „Domnívám se, že je to mnohem sofistikovanější přístup k nakupování,“ dodal.
Průzkum má pomoci firemním zákazníkům IBM lépe pochopit situaci na trhu a přizpůsobit se jí. „Přístup spotřebitelů se změnil,“ upozornil Blisset. „Zvykli si být opatrní ohledně toho, co kupují a kde to kupují,“ dodal.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení