Facebook má v ČR 1,3 milionu uživatelů

16. 9. 2009 15:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Sociální síť Facebook má v současné době v Česku zhruba 1,3 milionu uživatelů, na konci loňského roku to bylo kolem 700 000 lidí. Téměř stoprocentní nárůst uživatelů přitahuje i zájemce o reklamu, počet zadavatelů inzerce se v daném období zvýšil ze tří desítek na téměř tisíc, informoval Pavel Doležal, ředitel společnosti Ataxo, která se zabývá zadáváním reklamy na internetových vyhledavačích.
Objem zadané reklamy na Facebooku v ČR lze však podle Doležala zatím pouze odhadnout a pohybuje se v řádech milionů korun. „Potenciál je zde obrovský. Facebooku ovšem škodí, že nevydává faktury, což mnohé inzerenty odrazuje,“ řekl Doležal.
Podle něj se tak Facebook zatím z hlediska objemu reklamy nemůže rovnat například vyhledavači Google, který za reklamu utrží několik set milionů korun ročně. Potenciál Facebooku pro reklamu je podle Doležala především v tom, že umožňuje reklamu cílit na konkrétní skupiny uživatelů.
„Tato sociální síť je navíc v ČR svým pojetím ojedinělá a odlišuje se například od Lidé.cz, Spolužáci.cz či Líbímseti.cz tím, že tyto servery slouží pouze určitým zájmovým skupinám uživatelů, kdežto Facebook je z tohoto hlediska neomezený a také velmi aktuální,“ řekl Doležal.
Objem internetové reklamy však narůstá i u ostatních webů, a to i v letošním roce zasaženém hospodářskou krizí. Podle posledních dostupných údajů Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) vrostl objem internetové reklamy v prvním pololetí letošního roku meziročně o 24 procent na bezmála 1,6 miliardy korun. Podle původních odhadů SPIR z počátku roku 2009 se měl objem reklamy na webu letos zvýšit o 26 procent z loňských pěti miliard korun. Pozdější výhled sdružení ovšem uvádí růst zhruba o desetinu.
Podle mediální agentury OMD se výdaje firem na internetovou reklamu letos zvednou o 10,8 procenta z loňské částky 3,4 miliardy korun. Důvodem rostoucího zájmu o internetovou reklamu je podle dřívějšího vyjádření Kateřiny Hrubešové ze SPIR nový způsob sledování médií. Část populace přestává číst noviny a zpravodajství sleduje na internetu, uvedla Hrubešová. Markantní je to u teenagerů a mladší populace do 35 let. Firmy podle ní nesnižují investice do internetové reklamy také proto, že lze snadno ověřit její efektivitu – tedy počet návštěvníků, reagujících, či kupujících, respektive počet navštívených stránek, což je výhoda oproti ostatním médiím.
Facebook je největší internetovou sociální sítí na světě. V současné době překročil hranici 300 milionů registrovaných uživatelů, mezi kterými jsou jak jednotlivci, tak třeba sportovní kluby nebo nejrůznější organizace. Prostřednictvím tohoto serveru lidé v Česku například organizovali vedle vajíčkových útoků na mítinky sociální demokracie také demonstrace za novou budovu Národní knihovny nebo protesty proti státním maturitám.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.