eBay pro mírnější pravidla prodeje luxusního zboží v EU
Americká internetová aukční síň eBay vyzvala Evropskou unii, aby změnila antimonopolní pravidla, která umožňují výrobcům luxusního zboží určovat, kdo bude jejich značkové zboží prodávat na internetu. Podle společnosti tato pravidla nespravedlivě omezují internetový prodej tohoto zboží po Evropě, a spotřebitelé tak musí za toto zboží platit více.
Majitelé značek jako LVMH a Richemont, výrobce hodinek Cartier, argumentují tím, že luxusní zboží je cenné pouze v případě, že je exkluzivní a je možné ho koupit pouze ve vybraných obchodech. Ne tedy masově na internetu. Evropská komise ovšem nyní uvažuje o změně současných pravidel, jejichž platnost vyprší v květnu 2010.
eBay na svých internetových stránkách zveřejnil v červenci petici za změny v pravidlech prodeje luxusního zboží na internetu v EU, kterou podepsalo přes 750.000 lidí, tedy tři čtvrtiny uživatelů eBay. Většina z nich je z Británie, Francie a Německa. Zájemci mohou petici podepsat do 28. září.
eBay se několikrát dostal do sporu s výrobci luxusního zboží a kosmetiky kvůli prodeji padělků na svých internetových stránkách. Rozhodnutí soudů však zatím byla spíše smíšená.
Loni francouzský soud nařídil eBay zaplatit firmě LVMH kvůli prodeji padělků jejích výrobků na svých stránkách 61 milionů USD (asi 1,04 miliardy Kč). V květnu však britský soud zamítl žalobu společnosti L’Oreal a uvedl, že eBay není zodpovědný za prodej padělků parfémů a kosmetiky firmy. V únoru také eBay vyhrál soud v Německu s firmou Rolex kvůli prodeji padělků jejích hodinek.