Pražská ulice Na Příkopě letos na světovém žebříčku nejdražších nákupních ulic pro obchodníky klesla z 20. na 22. místo, pronájem maloobchodních ploch je zde však stále nejdražší ve střední Evropě. Vyplývá to z výsledků průzkumu poradenské společnosti Cushman & Wakefield, podle kterého více než polovina světových prestižních nákupních tříd letos kvůli hospodářské krizi vykázala pokles nájmů.
Za metr čtvereční prodejní plochy obchodníci v ulici Na Příkopě podle letošního průzkumu ročně zaplatí 1980 eur (zhruba 50 000 korun), zatímco loni to bylo 2160 eur (54 000 korun). První pozici letos opět uhájila 5th Avenue v New Yorku, kde nájem metru čtverečního vzrostl z loňských 12.612 eur (asi 317 000 korun) na průměrně 13.027 eur (328 000 Kč).
„Cenová hladina nájmů na exponovaných místech v centru Prahy odolává celosvětovému poklesu, ale je nutno podotknout, že se stále zmenšuje počet obchodních jednotek, za které jsou nájemci ochotni platit nezměněné nájemné,“ sdělil dnes ČTK Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.
Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.