Česká televize bude ještě na konci letošního roku propouštět. V současné době si nechalo vedení veřejnoprávní televize vypracovat personální audit, o jehož závěrech chce Radu ČT informovat na semináři. Jeho termín by měl být znám na příštím zasedání rady. Při jejím středečním jednání to uvedl generální ředitel ČT Jiří Janeček.
Podrobnosti k propouštění a přeměně personální struktury ČT zatím Janeček neuvedl. Je podle něj třeba počkat na výsledky auditu. „Redukce počtu lidí se v první řadě projeví na ředitelských postech, což vychází ze snahy o přehlednější systém řízení. První změny by se měly projevit do tří měsíců,“ řekl Janeček radním.
Současně se snižováním stavů by se měla podle Janečka upravit také kritéria pro stanovování výše mezd zaměstnanců.
Šéf odborů ČT Antonín Dekoj zatím o případném propouštění nemá žádné informace. „Vše záleží na výsledcích auditu. Až budou k dispozici, budeme jednat s vedením a na základě těchto jednání pak vznikne nějaký přesný plán. Zatím tedy nehodlám o případném propouštění nijak spekulovat,“ řekl Dekoj.
Počet zaměstnanců televize roste od roku 2004; k původním zhruba 2500 přibylo za pět let 300 nových. Podle Dekoje se celkový počet zaměstnanců ČT pohybuje kolem 3000.
Důvodem propouštění, které Janeček avizoval už při svém znovuzvolení do funkce generálního ředitele 15. července, je údajně větší efektivita ČT a také úspora prostředků, jelikož ČT plánuje do budoucna řadu investic souvisejících mimo jiné s digitalizací.
Letošní hospodaření ČT v prvním pololetí je podle předsedy dozorčí komise Rady ČT Ladislava Kozáka vyrovnané a splňuje schválený celoroční plán, který počítá s výnosy a náklady v hodnotě 7,3 miliardy korun, přičemž v pololetí to bylo 3,3 miliardy.
ČT měla loni vyrovnané hospodaření s výnosy a náklady 6,76 miliardy korun, což bylo o desetinu více než v roce 2007. Z televizních poplatků inkasovala 5,79 miliardy Kč. Letos plánuje vyrovnané hospodaření s výnosy 7,32 miliardy Kč, z toho 5,8 miliardy z televizních poplatků.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).