BBC uvažuje o částečné privatizaci komerční divize

15. 9. 2009 08:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská mediální společnost British Broadcasting Corp. uvažuje o částečné privatizaci své komerční divize BBC Worldwide. Uvedl to v rozhovoru pro list The Guardian generální ředitel BBC Mark Thompson.
BBC Worldwide prodává mezinárodní práva na programy a programové formáty, magazíny, DVD a knihy pod značkou BBC. V loňském roce tržby firmy činily více než jednu miliardu liber (28,9 miliardy Kč). Zisk BBC Worldwide ve finančním roce 2007/2008 po odečtení mimořádných ztrát činil 86 milionů liber.
Thompson neupřesnil, jak velký podíl divize by veřejnoprávní BBC mohla prodat. Pouze uvedl, že se uvažuje o široké škále možností, včetně prodeje podílu některému z konkurentů nebo mezinárodnímu partnerovi.
Minulý týden Nadace BBC (BBC Trust) uvedla, že požádala Thompsona, aby zhodnotil, zda je velikost BBC nyní správná, zda podniká správné kroky a jaká bude její role od roku 2012 po plné digitalizaci mediálního systému v Británii. Nadace BBC je kontrolním orgánem BBC a garantem její nezávislosti.
„Někteří lidé po nás chtějí krok zpět, abychom byli jen televizí a rozhlasem s menším počtem stanic. Musím říct, že je to klamná představa,“ uvedl Thomson a dodal, že společnost si chce i nadále ponechat internetové zpravodajství a nabízet ho zdarma, napsala agentura AP.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.