Zákazníci Makra mohou nově platit kartou

26. 11. 2008 16:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zákazníci velkoobchodní společnosti Makro Cash&Carry ČR budou moci od 1. prosince ve všech jejích prodejnách hradit nákupy pomocí platebních karet. Od stejného data Makro také zahájí sběr stravovacích poukázek. Informovala o tom
mluvčí společnosti Makro Cash&Carry ČR Markéta Světlíková. Makro patřilo mezi poslední obchodní řetězce v Česku, v nichž není možné platit za nákupy běžnými kartami.
„Tyto aktivity souvisí se stále častějšími platbami kartou v provozovnách a obchodech zákazníků Makro, pro které je tak nyní snazší také ve velkoobchodu platit kartou,“ uvedla Světlíková. Dodala, že společnost Makro bude přijímat karty Visa, Visa Electron, V Pay, MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro. „Platebními kartami nelze uhradit nákup pohonných hmot a zboží na čerpacích stanicích Makro,“ doplnila.
Lidé budou moci v prodejnách Makro od 1. prosince rovněž odevzdat stravovací poukázky Ticket Restaurant, Sodexo Pass a Chéque Déjeuner. „Již od čtvrtého pracovního dne od odevzdání, poté co jsou stravenky předány vydavatelům, může zákazník finanční prostředky využít pro nákupy zboží a služeb ve velkoobchodních centrech Makro,“ podotkla Světlíková.
Společnost Makro nyní na tuzemském trhu provozuje 12 velkoobchodních prodejen a má více než 800 000 registrovaných zákazníků z řad podnikatelů, zejména obchodníků a firem podnikajících v gastronomii. Dříve mohli zákazníci v prodejnách Makro platit za nákupy pouze speciální kartou, kterou Makro vydávalo společně s Komerční bankou. „Potřeba platit pomocí platebních karet se na straně našich zákazníků objevila ve větší míře až v poslední době, proto jsme se rozhodli našim zákazníkům nabídnout i tuto možnost platby,“ uvedl ředitel pro řízení zákaznických vztahů společnosti Makro Aleš Drábek.
Platbu kartou zákazníkům v Česku nabízí většina supermarketů, hypermarketů i diskontních prodejen. Někteří obchodníci se ale platbám kartami dlouho bránili, protože za bezhotovostní platby musí odvádět bankám poplatky. Nakonec tuto službu svým zákazníkům nabídly i diskontní řetězce jako jsou Lidl či Penny Market a její zavedení plánují i družstevní prodejny.
Výjimkou jsou pouze hypermarkety Kaufland, které karty u pokladen nepřijímají. Vedení Kauflandu to zdůvodňuje tím, že se kvůli nízkým cenám snaží minimalizovat náklady. „Výše bankovních poplatků by vedla ke zvýšení nákladů, jež by se promítly do cen našeho zboží. Jako náhradní řešení nabízíme pro naše zákazníky možnost výběru peněz z bankomatu, který se nachází v každém z našich obchodních domů,“ řekl mluvčí společnosti Kaufland ČR Michael Šperl.
Tuzemští obchodníci si totiž stěžují na vysoké poplatky, které odvádějí provozovatelům platebních systémů a bankám za to, že zákazníci nákupy platí pomocí bankovních karet. Podle obchodníků jsou tyto poplatky v Česku mnohem vyšší než v řadě zemí Evropské unie. Češi přitom ročně zaplatí v obchodech kartou nákupy za několik desítek miliard korun a tato forma placení je v tuzemsku stále oblíbenější.
Společnost Makro Cash&Carry ČR dlouhodobě patří mezi nejziskovější obchodní řetězce v Česku. Loni zvýšila čistý zisk na 1,568 miliardy korun z 1,5 miliardy korun v roce 2006. Tržby firmě v loňském roce stouply na 37,1 miliardy korun z 35,3 miliardy o rok dříve. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků patřilo Makru čtvrté místo za společnostmi Schwarz ČR (Lidl, Kaufland), Ahold Czech Republic (Hypernova, Albert) a Tesco Stores ČR.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení