Více než milion lidí čte Blesk, Deník a Mf Dnes

6. 11. 2008 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejčtenějšími deníky v období od dubna do září byly opět Blesk, regionální Deníky vydavatelství Vltava-Labe-Press vycházející v celé ČR a Mladá fronta Dnes. U těchto deníků počet čtenářů překračuje hranici milionu. Vyplývá to z
výsledků průzkumu čtenosti Media Projekt, který provedly agentury GfK Praha a Median.
Každé vydání Blesku si v průměru přečetlo takřka 1,46 milionu osob, v porovnání s obdobím od ledna do června o 47.000 méně. Deníky Vltava-Labe-Press si polepšily o 10 000 čtenářů na 1,168 milionu čtenářů a Mladá fronta Dnes o 8000 osob na 1,066 milionu čtenářů.
Z dalších celostátních deníků následovaly Právo (418 000 čtenářů), Sport (358 000), Aha! (327 000), Lidové noviny (231 000), Hospodářské noviny (219 000) a Šíp (139 000). O 14 000 lidí více četlo Lidové noviny, stoupl i zájem o Právo a Hospodářské noviny. Naopak menší čtenost průzkum zaznamenal u Aha!, Sportu a Šípu.
Průzkum se již podruhé zaměřil také na bezplatné deníky. Čtenost Metra, od dubna spojeného s Metropolitním expresem, ve sledovaném období činila 462 000, tedy o 27 000 čtenářů více než v období od ledna do června. Další titul na trhu, 24 hodin, měl 199 000 čtenářů, což bylo o 9000 méně.
Nejčtenější celostátní přílohou byl opět TV Magazín s 1,92 milionu zájemců o jeho obsah, což je ale o 129 000 méně než v předchozím sledovaném období. Následuje Blesk magazín TV (1,78 milionu čtenářů) a Magazín Dnes + TV (1,41 milionu).
Nejčtenějším časopisem pro ženy je i nadále Chvilka pro tebe, která přilákala 755 000 čtenářů, tedy o 11 000 více než v prvním pololetí. Druhému Blesku pro ženy stoupl počet čtenářů o 4000 na 655 000 a třetí Katce o 10 000 na 602 000.
Mezi společenskými časopisy je první Rytmus života, jehož čtenářská obec se rozrostla o 38 000 na 922 000 čtenářů. Druhý je Nedělní Blesk, kterému klesl počet čtenářů o 54 000 na 720 000, třetí je Týdeník Květy s 451 000 čtenáři, což je o 53.000 méně než dříve.
V kategorii ekonomických časopisů měl nejvíce čtenářů opět Ekonom, který si od minulého šetření polepšil o 2000 čtenářů na 122 000. Naopak klesl zájem o týdeník Euro, a to o 10 000 na 94 000 čtenářů. Osobní finance podle aktuálního průzkumu četlo 44 000 osob a Profit 37 000 lidí, v obou případech více než v období od ledna do června.
Průzkum se uskutečnil letos od 1. dubna do konce září, dotazováno bylo 15 028 náhodně vybraných respondentů z celé ČR.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.