V Praze je kavárna Costa Coffee

6. 11. 2008 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

V pražském obchodním centru Flora otevřel svou první tuzemskou kavárnu nadnárodní řetězec Costa Coffee. Do konce roku se další čtyři kavárny v italském stylu otevřou v Teplicích, Pardubicích a Liberci. Společnost HDS Retail, která bude kavárny v ČR v licenci provozovat, má zatím smlouvu na 35 provozoven. Informoval o tom zástupce firmy Jan Tomášek.
První kavárny Costa Coffee budou ve velkých obchodních centrech. Ačkoliv to není podmínkou licence, podle Tomáška je těžké najít jiná vhodná místa. Do budoucna však firma počítá s kavárnami také v centrech měst, knihovnách nebo na dalších veřejných místech. Příští rok se otevře šest nových provozoven, smlouva zní na 35, český trh ale podle Tomáška může uživit až 60 kaváren.
Společnost Costa Coffee založili v roce 1971 v Londýně italští bratři Sergio a Bruno Costovi. Základem jejich podnikání byla pražírna, která dodávala kávu italským restauracím. Po sedmi letech manželky bratrů otevřely první kavárnu. Nyní řetězec čítá přes 1100 provozoven v 25 zemích. Po České republice chystá firma vstup také do Maďarska a na Slovensko.
Costa se chlubí především svou kávou mocha, kterou tvoří směs sedmi druhů zrnek pražených pomalých procesem a při nízkých teplotách. Podle hlavního pražiče firmy Gennara Pelliccii jde o nejlepší kávu na světě. Podobně „nejlepší kávou“ se však chlubí i další kavárenské řetězce, například Starbucks.
Costa není první nadnárodní kavárenskou sítí v Česku. Již zhruba čtyři roky nabízí v tuzemsku své služby středoevropská síť Coffee Heaven, letos v lednu se otevřela první kavárna Starbucks. Rozrůstá se i síť Emporio Cafe a podle některých informací do Česka míří také indická Café Day. Kavárenské sítě tak následují řetězce rychlého občerstvení, které do ČR přišly už v 90. letech minulého století.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.