Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V každé páté reklamě na spotřebitelský úvěr chybí RPSN

Redakce MAM12. 11. 2008

V každé páté reklamě na spotřebitelský úvěr, kterou letos od července do září kontrolovala Česká obchodní inspekce, chyběl povinný ukazatel roční procentní sazby nákladů (RPSN). Pomocí tohoto údaje mohou lidé porovnat výhodnost jednotlivých nabídek spotřebitelských úvěrů.
ČOI na svých internetových stránkách uvedla, že při celostátní kontrolní akci prověřila ve třetím čtvrtletí letošního roku celkem 178 reklam či nabídek spotřebitelského úvěru a porušení zákona zjistila v 37 případech.
“Vzhledem k tomu, že tyto reklamy obsahovaly úrokovou sazbu nebo jiné údaje týkající se nákladů na úvěr, musela být nedílnou součástí těchto reklam rovněž RPSN nebo příklad jejího výpočtu. Uvedených 37 reklam však RPSN nebo příklad výpočtu tohoto ukazatele postrádalo,” stojí ve zprávě ČOI.
S firmami, které měly vadné reklamy na spotřebitelské úvěry, ČOI zahájila správní řízení.
Zájemci o půjčku by se podle ČOI měli velmi podrobně seznámit s podmínkami spotřebitelského úvěru nebo jeho zprostředkování a žádat maximum informací, protože nepozornost se může prodražit. Informace o zákonu a podmínkách úvěrových smluv lidé najdou na internetových stránkách www.coi.cz.
ČOI upozornila, že RPSN se výrazně liší od roční úrokové míry. Do vzorce na výpočet RPSN se totiž vkládá výše úvěru, údaj o termínu jeho poskytnutí, informace o výši splátek, poplatků či případných dalších plateb a informace o lhůtě splatnosti každé splátky a poplatku.

×

Bertelsmann do konce září téměř ztrojnásobil zisk

Starší článek

Kampaň k bezpečné jízdě s novými spoty

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více