Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V Česku vyhledává speciální nákupní nabídky třetina lidí

Redakce MAM4. 11. 2008

V České republice vyhledává při nakupování různých výrobků speciální nabídky 34,5 procenta lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median, který byl součástí celosvětového projektu TGI. Ten se zabýval spotřebitelským chováním nakupujících v souvislosti s globální finanční krizí ve více než 60 zemích světa.
Podle průzkumu vyhledává speciální nabídky více než 60 procent zákazníků v Mexiku, v Irsku 59 procent a v USA 53 procent lidí. Naproti tomu ve Španělsku nakupuje v rámci speciálních nabídek 36 procent zákazníků a v Turecku 43 procent kupujících.
V cílové skupině takzvaných rozumných spotřebitelů jsou jednotlivci, kteří za nynější krize utrácejí peníze opatrněji než dříve, a ti, kteří hledají nejnižší možné ceny, když jdou nakupovat. Do této skupiny spadá podle průzkumu pouze málo mladých lidí. Nejvíce jich je naopak ve věku 45 až 54 let. Trend směřující ke zvýšené opatrnosti při utrácení však platí pouze do určitého momentu v životě, lidé kolem 75 let věku se vrací k bezstarostnému utrácení.
Ve většině zemí jsou v utrácení opatrnější více ženy než muži, vyplývá z průzkumu. V Libanonu například ženy o 24 procent více než muži při nákupu sledují nižší ceny, a o 22 procent více plánují své výdaje ještě před odchodem na nákup. V Mexiku jsou ženy o 25 procent více než muži nakloněné utrácet větší množství peněz za toaletní potřeby a kosmetiku. Naopak v Iránu o deset procent více můžu než žen považuje za těžké odolat kouzlu kolínské vody, parfému a ostatních drahých vůní.
Průzkum také ukázal, že rozumní spotřebitelé více nakupují národní výrobky. V Chorvatsku kupují o více než 20 procent častěji zboží vyrobené v jejich vlastní zemi, a to vždy, když je to možné. Při vybírání mezi cizími nebo regionálně vyrobenými prostředky chorvatští zákazníci vykazují silnou preferenci výrobků vyrobených firmou Gorenje sídlící v sousedním Slovinsku. “Když se zeptáte na nakupování potravin, obezřetní zákazníci uvádějí, že raději než známé značky koupí produkty pod hlavičkou vlastních značek supermarketů,” uvádějí výsledky průzkumu. V Irsku zase zákazníci velmi dobře reagují na akce, které nabízejí extra výrobek zdarma nebo dva výrobky za cenu jednoho.
Významný podíl Japonců (39 procent) uvedl, že když nakupují zboží, nestarají se o jméno značky, pokud je cena nízká. V Japonsku je také velmi důležitý poprodejní servis. Pouze 14 procent dotázaných by si při nákupu vybralo levné výrobky, pokud by nebyl servis součástí nabídky.
Průzkumu se na celém světě zúčastnilo více než 700 000 respondentů, v České republice je roční výběrový vzorek 15.000 lidí.

×

Firmy stále více působí na zákazníky vůněmi

Starší článek

ČTÚ udělil ČRa pokutu za způsob šíření digitální TV v Praze

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: KetoDiet

VIDEO: Žádné ploché břicho a úsměvy. Když zhubnete, utrpí vaše XL košile

Většina kampaní na diety začíná a končí stejně – spoty zobrazují hlavní hrdinku, její ploché břicho a šťastný obličej u porce salátu…
21. 1. 202121. 1. 2021
Média

První novinová společnost bude tiskem zásobovat prodejny Žabka

První novinová společnost (PNS), největší český distributor tisku, bude od února výhradním distributorem tisku do sítě projeden Žabka čítající…
21. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

Predikce vývoje trhu zdarma? S využitím Share of search je to možné

Před pár měsíci jste zřejmě o Share of search (SOS) nevěděli nic. Nyní je tato metrika oslavovaná jako ta nejdůležitější, o níž jste kdy slyšeli.
21. 1. 202121. 1. 2021
Sport

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více