Poštovní přepážky v obchodech?

19. 11. 2008 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jednou z možností, jak zajistit poštovní služby v menších obcích, může být poštovní přepážka v místních prodejnách. Česká pošta proto nyní jedná o spolupráci s blíže neurčenou sítí těchto prodejen. Na tiskové konferenci to řekl šéf pošty Petr Sedláček. Pro ČTK poté doplnil, že jde o jeden z trojice řetězců Flop, COOP a Žabka.
Pošta by tím ušetřila náklady na provoz vlastní kamenné pobočky a zároveň zachovala pro obyvatele službu v místě jejich bydliště. Proti nápadu s poštou v obchodě nic nenamítá ani Svaz měst a obcí. Podle jeho místopředsedy a starosty Čermné nad Orlicí Josefa Bezdíčka by se díky tomu mohly udržet i prodejny, které příliš neprosperují a hrozí jim zánik.
Nejhustší síť prodejen mají na venkově spotřební družstva COOP, která provozují celkem 3000 obchodů. Předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka dnes v rozhovoru pro ČTK nechtěl informace ředitele České pošty komentovat. Juračka ale již dříve ČTK řekl, že družstevní prodejny fungují ve čtvrtině obcí, ve kterých Česká pošta uvažuje o zrušení poboček.
Naproti tomu polská Žabka letos v Česku teprve začala budovat síť obchodů a při své expanzi se chce zaměřit spíše na větší města, kde poštovní pobočky zůstanou. Do tří let chce mít Žabka v Česku až 250 prodejen, stovku z nich v Praze. Řetězec Flop měl na konci loňského roku v ČR 33 obchodů. Společnost podnikatele Pavla Flosmana ale plánuje v tuzemsku během několika let postavit na 150 potravinářských prodejen. Obchody mají stát ve větších obcích nebo menších městech.
Náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček nastínil celkem tři alternativní modely, podle kterých by mohly malé pošty v budoucnu fungovat. Vedle propojení pošty se soukromými obchody, kde by se první „vlaštovky“ mohly objevit již v lednu, jde především o takzvané mobilní doručování případně spolupráci pošty a úřadu místní samosprávy.
Pojízdné pošty nyní podnik testuje v pilotním projektu ve 178 obcích, kde se podle záměrů bývalého ředitele pošty Karla Kratiny měly kamenné pobočky zrušit. Oproti běžnému pošťákovi v autě jde podle Sedláčka o „vyšší formu mobilní pošty“. Kromě listovních služeb nabízejí mobilní pošty například i služby peněžní.
Zároveň s pojízdnou poštou fungují i kamenné pobočky. „Necháváme občany hlasovat nohama,“ řekl Sedláček. Žádná pošta se podle něj nebude rušit bez dohody s místní samosprávou. Podle Bezdíčka by naopak místo rušení mohlo dojít ke zlepšení služeb, například k prodloužení otevírací doby.
O formě poštovních služeb na venkově chtějí obě strany dále jednat, příští setkání je plánováno na leden.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.