Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Polákům se nelíbí, že v obchodech jsou Vánoce už v listopadu

Redakce MAM24. 11. 2008

Vánoční atmosféra se z výloh, ulic a obchodů hrne na lidi několik týdnů před svátky. Poláci, pro které jsou Vánoce stále ještě spojeny hlavně s křesťanskou tradicí, se vzepřeli náporu obchodníků a sepsali “prosincový manifest”, který obsahuje výzvu trhovcům, manažerům, majitelům supermarketů i malých obchůdků, aby zkrátili slavení zimních svátků na měsíc.
“Osvoboďme listopad od svátků!” vyzvali autoři manifestu, pod kterým je na 3000 podpisů. Podle nich se lidé nemohou bránit před “pseudovánoční atmosférou”, která může vést k tomu, že se Vánoce lidem zoškliví. “Nebudeme už na ně čekat jako na čas odpočinku a setkání s rodinou. Ale budeme na ně čekat zničeni shonem. Na Štědrý den sníme slavnostní večeři, rozdáme si dárky a s ironií zjistíme, že to máme za sebou – dva měsíce marketinkového zmatku kvůli dvěma dnům svátků,” píše se v manifestu místěném na stránce www.wesolych-swiat.com.pl
Přesvědčit obchodníky, aby začali s výzdobou až v prosinci, se ale podle odborníků nepodaří. Zisky v době kolem Vánoc jsou totiž nejvyšší za celý rok. Nicméně majitelé obchodů se brání, že cílem brzkého věšení řetězů, koulí, andílků, hvězdiček a zvonečků není touha po zisku. “Jde nám o vytvoření atmosféry, která má zpříjemnit našim klientům šedivou podzimní předsváteční dobu,” uvedla mluvčí obchodního domu Ikea Karolina Horoszczaková.
Ekonomové ale nepochybují o tom, že každoroční o něco dřívější výzdoba v obchodech souvisí se snahou utržit co nejvíce. Ještě před několika lety začínaly obchody připomínat lidem Vánoce až po 11. listopadu, kdy je v Polsku státní svátek. Nyní se objevují ozdobené stromky leckde už na přelomu října a listopadu.
V úspěch manifestu věří málokdo. “Celkem 90 procent rozhodnutí o koupi nějakého produktu vyvolávají emoce, rozum jde stranou. Zvonky, hvězdičky a koledy jsou velmi silnými pobídkami. Osvojujeme si je od dětství, první příjemné emoční spojení, a tedy nejúčinnější. Pokud jsou emoce vyvolány, mozek se dostává do transu. Navíc všechno kolem říká, že je nutné spěchat, protože už zbývá jen několik chvil. Od toho už je jen krok k nákupu. A obchody chtějí, abychom slavili co nejdéle,” vysvětlil psycholog byznysu Jacek Santorski.

×

Impression Media má v portfoliu nové servery

Starší článek

Ředitelka značky a komunikace Vodafonu viceprezidentkou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více