Martina Vojtěchovská
Objem inzerce v českých médiích byl v letošním říjnu o 7 procent vyšší než ve stejném období vloni, když celkově dosáhl 5,893 mld. Kč. Vyplývá to z monitoringu TNS Media Intelligence, který ale neměří objem internetové reklamy. Na inzertních výdajích zadavatelů reklamy není tedy zatím alespoň podle monitoringu patrná obava z dopadů finanční krize. Z pohledu jednotlivých mediatypů nezaznamenal žádný z nich v letošním říjnu oproti loňsku pokles. Za prvních deset měsíců letošního roku je ale letošní monitorovaný objem meziročně nižší o cca 1,5 mil. Kč, což představuje snížení o 3 %. Mediální agentura OMD Czech předpovídá pro letošní rok čistý nárůst investic do médií o 5 %. V současnosti ale připravuje revizi svých odhadů, a to právě v souvislosti s finanční krizí. Nové odhady by OMD mohla zveřejnit ještě do konce roku, záležet bude na dostatku potřebných informací.