V červenci a srpnu se na tuzemském trhu prodalo o 60 procent repelentů více než loni. Celkové prodeje tak dosáhly téměř 50 milionů korun. Údaje z průzkumu společnosti MEMRB sdělila společnost Lybar s tím, že Češi začínají brát vážně nebezpečí, které jim hrozí od klíšťat a komárů.
„Svou roli určitě sehrály také marketingové akce výrobců a dodavatelů těchto produktů, kteří se vždy na letní sezónu soustředí,“ uvedl manažer značek Biolit a Diffusil společnosti Lybar Tomáš Veselý.
Průzkum také ukázal, že podíl značky Diffusil na prodejích repelentů se v prázdninových měsících meziročně zvýšil na 31 procent. „Diffusil se stal nejprodávanějším přípravkem proti klíšťatům a komárům u nás,“ doplnil Veselý.
Podíl přípravku Biolit na hubení létajícího a lezoucího hmyzu na tuzemském trhu také vzrostl. „S meziročním růstem prodejů o 15 procent v korunách jsme zvýšili náš podíl na trhu na 40 procent a dostali se tak na první místo,“ uvedl Veselý. Značka by letos měla firmě Lybar přinést více než 100 milionů korun.
Společnost Lybar vznikla v roce 1994. Předtím byla součástí ústecké Spolchemie a od poloviny 60. let minulého století vyráběla aerosoly. Kromě insekticidů Biolit a repelentů Diffusil vyrábí různou vlasovou a tělovou kosmetiku, bytovou kosmetiku, autokosmetiku a veterinární a léčebné prostředky. V loňském roce dosáhla obratu 786,3 milionu korun a zisku 42,2 milionu korun.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?