Na internetu už nakupovalo spotřební zboží nebo techniku více než 90 procent tuzemských uživatelů. Vyplývá to z výsledků průzkumu společností Google a TNS Infratest.
Nejoblíbenější nákupní kategorií bylo oblečení a doplňky, které nakupovalo 88 procent uživatelů webu, dále kosmetika a parfémy (78 procent) a přístroje pro osobní péči jako jsou holicí strojky nebo fény (56 procent).
Přibližně 88 procent lidí zkoumá před nákupem nabídku na internetu. To platí zejména pro nákup počítačové a digitální techniky, domácích spotřebičů, mobilních telefonů, aut a pro výdaje spojené s cestováním.
Při prozkoumávání nabídek spoléhá téměř 90 procent uživatelů na internetové vyhledávače, více než polovina se při hledání zboží dívá na internetové stránky výrobce nebo maloobchodů. Na internetové aukce se před koupí dívá 44 procent uživatelů.V Česku má přístup na internet kolem 4,7 milionu lidí. České internetové weby navštěvuje zhruba šest milionů uživatelů.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).