Le Figaro vymazal z fotky ministryně Datiové prsten

24. 11. 2008 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzský deník Le Figaro vymazal ve svém středečním vydání z fotografie ministryně spravedlnosti Rachidy Datiové briliantový prsten, který měla na ruce. Srovnání retušovaného snímku s originálem přinesl týdeník L’Express na své internetové stránce.
List upozornil, že šperk z bílého zlata osázený diamanty má hodnotu 15 600 eur, tedy v přepočtu bezmála 400 000 korun. Prsten z klenotnictví Chaumet tak podle výpočtů internetové verze Le Monde stojí celou roční minimální mzdu. Není podle něj ale překvapením, že ministryně se takhle vystavuje na odiv, když její ministerstvo sídlí na pařížském náměstí Vendôme, tedy kde mají svou adresu i ta nejrenomovanější klenotnictví.
Šéfredaktorka fotozpravodajství deníku Le Figaro Debora Altmanová retušování přiznala s tím, že se rozhodovalo ve spěchu a že list nechtěl, aby se prsten stal předmětem nějakých polemik, když snímek doprovázel článek o konfliktu Datiové s představiteli soudnictví.
Jde o další případ úpravy snímku francouzského média ve prospěch člena vlády. Magazín Paris Match loni v létě neváhal vylepšit postavu prezidenta Nicolase Sarkozyho, který byl zachycen na fotografii z dovolené ve Spojených státech v plavkách, jak pádluje se synem na kánoi. Ubral mu ale z beder slušný tukový polštářek.
Zatímco Le Figaro je znám svými sympatiemi k Sarkozyho politice, majitel Paris Match je zase osobním přítelem prezidenta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.