Každý má kousek pravdy a všichni mají málo odvahy

18. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

22_kazdy.jpgMlčenlivost o důvěrných informacích je téma, které se jako červená nit vine všemi výběrovými řízeními. Jak už to bývá, ne všichni se k tomuto tématu staví stejně.

Agentury si stěžují, že zadavatelé (či konzultanti) získané informace zneužívají (nebo by alespoň mohli), a proto říkají co nejméně, zadavatelé si stěžují, že nemají na základě čeho vybírat.

Všichni dohromady si stěžují, že v Čechách je netransparentní prostředí, na kterém my (tedy naše společnost) proděláváme a všichni (tedy ostatní společnosti) vydělávají, a kdyby bylo po našem, tak bychom se klidně svlékli do naha (bohužel nám to naše zlá mezinárodní matka nedovolí). Jak už to bývá, každý má kousek pravdy – a všichni málo odvahy. Na tak malém písečku, na jakém se pohybujeme (v Čechách zvlášť), se informace šíří rychlostí blesku. Bylo by proto naivní domnívat se, že nechcete-li něco zveřejnit, nikdo se to nedoví. Pokud někdo tu potřebu má, informaci získá. Jaký by to byl krásný ideální svět, kdyby (třeba v rámci oborových organizací) vznikla iniciativa, jež by definovala tajné informace (tedy ty, které se nikdy nezveřejňují), informace "důvěrné" (zveřejnitelné při zvláštních příležitostech – třeba výběrové řízení, hodnocení agentury roku apod.). A pak by byly všechny ostatní, tedy informace k dispozici bez omezení, třeba na stránkách Asociace komunikačních agentur. Pro všechny stejné podmínky, pro všechny stejná pravidla. Ale na co bychom se potom vymlouvali.

Hynek Cimoradský, jednatel, Fairbrother Lenz Eley ([email protected])

Bylo by naivní domnívat se, že nechcete-li něco zveřejnit, nikdo se to nedozví. Pokud někdo tu potřebu má, informaci získá.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.