Kampaň o přechodu k digitální TV od prosince

5. 11. 2008 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První projekty informační kampaně k nadcházejícímu vypínání tradičního zemského analogového televizního vysílání a jeho nahrazování modernější digitální formou by měly být spuštěny v prosinci letošního roku. Mezi projekty bude například informační telefonní linka a speciální webové stránky k digitalizaci. Účastníkům konference tel.con spectrum v Praze to řekl šéf Národní koordinační skupiny pro digitální vysílání v ČR Zdeněk Duspiva.
„Předpokládáme, že v prosinci by měly být projekty spuštěny,“ uvedl Duspiva. Podle nařízení vlády v podobě Technického plánu přechodu k digitálnímu vysílání musí být spuštěna informační kampaň nejméně tři měsíce před úplným vypnutím analogového signálu v daném regionu. První takovou oblastí, kde bude vypnuta nejen ČT2, ale také mnohem sledovanější Nova, ČT1 a Prima, se v dubnu příštího roku má stát Praha, v září pak Plzeň.
Pro kampaň byl již vybrán například právní a odborný poradce a také provozovatel speciálních webových stránek. Web o digitalizaci by měla podle informací ČTK vytvořit společnost Internet Info, která například provozuje odborný server o digitalizaci DigiZone.cz. Web by měl být denně aktualizován a kromě technických údajů o digitalizaci by se měl zabývat i denními problémy, které při přechodu k digitální TV nastanou.
Obyvatelům ČR, kteří nemají přístup k internetu, pak bude sloužit telefonní infolinka. Bude také vybrána agentura, která vymyslí a vytvoří televizní spoty či inzeráty pro tištěná média. „Rozpočet kampaně je obecně 40 milionů korun, ale bude se upravovat,“ uvedl Duspiva.
NKS také jedná o pomoci specifickým skupinám obyvatel ČR a institucím, jako například zdravotně postiženým či sociálním ústavům nebo domovům důchodců. U domovů pro seniory a dalších podobných zařízení, kterých je v ČR podle Duspivy asi 900, jde v zásadě o technickou asistenci. „Neplánujeme, že bychom dotovali set-top boxy či televizory. Jde o konverzi k DVB-T. Největší balík požadavků, který budeme realizovat, je konverze společných televizních antén (STA),“ uvedl Duspiva.
Pokud již nyní lidé potřebují informace o nástupu DVB-T a vypínání ČT2, mohou mimo jiné využít speciálních webových stránek České televize k digitalizaci. Přechodu k digitálnímu vysílání se věnují i internetové servery a další média.
Zemské digitální TV vysílání by mělo nahradit letité analogové během následujících měsíců a let. Poslední hlavní analogový vysílač by měl být vypnut do června 2012. Sledovat digitálně vysílané stanice je možné s použitím převaděčů označovaných jako set-top boxy nebo televizorů se zabudovaným digitálním tunerem. Další možností je přejít k placeným nabídkám satelitních, kabelových nebo internetových operátorů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.