Inzertní příjmy vydavatelů stouply

24. 11. 2008 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Celkové hrubé výdaje vydavatelů tisku od ledna do října letošního roku stouply na 16,4 miliardy korun, což je o 5,4 procenta více než ve stejném období loni. Z deseti největších vydavatelů podle inzertních příjmů jich osm zaznamenalo nárůst a dva – Vltava-Labe-Press a Economia – naopak pokles. Vyplývá to z údajů, které na základě monitoringu inzerce TNS Media Intelligence zveřejnila Unie vydavatelů.
Pořadí pěti největších vydavatelů podle hrubých příjmů, tedy ceníkových cen bez započítání množstevních slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů označovaných jako bartery, se meziročně nezměnilo.
První v žebříčku je vydavatel deníků Mladá fronta Dnes a Lidové noviny, společnost Mafra. Její hrubé příjmy z inzerce za deset měsíců letošního roku činily 2,62 miliardy korun, což je o osm procent více než loni ve stejném období.
Druhá je česká pobočka Ringieru vydávající mimo jiné Blesk, Sport a Aha! s 2,31 miliardy korun, což je meziročně více o 14,6 procenta. Třetí je vydavatel regionálních Deníků pokrývajících celou ČR, společnost Vltava-Labe-Press (VLP). Hrubé příjmy VLP od ledna do října činily 1,84 miliardy; to představuje meziroční pokles o 3,6 procenta.
Do první pětice dále patří Metro ČR, jehož většinovým majitelem je Mafra, s 835 miliony (nárůst 18,1 procenta) a Bauer Media s 763,7 milionu (nárůst o 11,6 procenta).
V první desítce mají dále místo Stratosféra (loni v žebříčku 7.), Mladá fronta (loni 10.), vydavatel Hospodářských novin a odborných týdeníků Economia (loni 6.), vydavatel deníku Právo Borgis (loni stejně jako letos 9.) a Sanoma Magazines (loni 11.).
Co se týče podílů na trhu, podíl Mafry podle hrubých příjmů z inzerce činil od ledna do října 15,96 procenta, což je zhruba o čtyři desetiny procenta více než loni. O 1,14 procenta na 14,09 procenta stoupl podíl druhého Ringieru. Naopak třetí VLP zaznamenala pokles o 1,04 procenta na 11,2 procenta.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení