Inzertní příjmy médií stouply na 44,1 mld. Kč

25. 11. 2008 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hrubé inzertní příjmy tuzemských médií za deset měsíců letošního roku dosáhly 44,1 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 11,3 procenta. Zatímco televize, tisk, venkovní reklama a reklama v místě prodeje zaznamenala nárůst, rádia a kina naopak pokles. Vyplývá to z informací, které dnes zveřejnil odborný týdeník Strategie ve své příloze Media 2008.
Hrubé příjmy jsou počítány podle ceníkových cen bez započítání množstevních slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů označovaných jako bartery.
Největší část všech hrubých výdajů firem na reklamu v médiích, 49 procent ve výši 21,6 miliardy korun, směřovala do televizí. Největší inzertní příjmy nejen mezi televizemi, ale mezi všemi tuzemskými médií, měla Nova. Bylo to 11 miliard korun, což je o 21,4 procenta více než ve stejném období loni. Příjmy Primy stouply o 2,2 procenta na 7,4 miliardy korun, třetí je ČT1 s 2,24 miliardy, což je meziročně o 7,5 procenta méně.
Příjmy ČT2 dosáhly 540,3 miliardy korun, což představuje nárůst o 113 procent. Reklama ve vysílání ČT je regulována zvláštním zákonem a měla původně od Nového roku v souvislosti s navyšováním koncesionářského poplatku až na současných 135 korun zcela zmizet.
Reklama na ČT nakonec zůstala po novelizaci mediálních zákonů právě od Nového roku. Nyní na ČT1 nesmí reklama přesáhnout 0,75 procenta denního vysílacího času a na ostatních veřejnoprávních kanálech to nesmí být více než 0,5 procenta denního vysílacího času. ČT bude moci vysílat reklamu až do vypnutí analogového vysílání v ČR a příjmy z ní půjdou na digitalizaci či fond kinematografie.
Celkové příjmy rádií z inzerce od ledna do října činily 2,64 miliardy korun, což je méně o dvě desetiny procenta oproti stejnému období loni. Největší příjmy za deset měsíců vykázalo Rádio Impuls s 951,2 milionu korun, což je meziročně více o 5,8 procenta. Druhá je Evropa 2 s 694,5 milionu Kč, což znamená nárůst o půl procentního bodu. Třetí je Frekvence 1, u níž inzertní příjmy meziročně klesly o 7,3 procenta na 485,7 milionu korun.
Čtvrtá je síť rádií prodávajících reklamu pod společným produktem MMS Total s 257,6 milionu korun. Pátý je Český rozhlas 1 – Radiožurnál, u něhož příjmy z inzerce stouply o 1,4 procenta na 122,5 milionu korun.
Celkové hrubé inzertní příjmy vydavatelů tisku podle výsledků zveřejněných týdeníkem Strategie dosáhly za deset měsíců letošního roku 16,4 miliardy korun, což je o 5,4 procenta více než ve stejném období loni.
První v žebříčku je společnost Mafra, jejíž hrubé příjmy z inzerce za deset měsíců letošního roku činily 2,61 miliardy korun, tedy o 7,7 procenta více než loni ve stejném období. Druhá je česká pobočka Ringieru s 2,31 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 14,6 procenta.
Třetí je vydavatel regionálních Deníků pokrývajících celou ČR, společnost Vltava-Labe-Press (VLP). Hrubé příjmy VLP od ledna do října činily 1,84 miliardy korun; to představuje podle Strategie meziroční pokles o 3,4 procenta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.