Effie prošla dobrou změnou. Jedna chyba tam ale byla.

10. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

02_koppl.jpgSoučástí Forum Media je i vyhlašování výsledků soutěže o nejefektivnější reklamu, Effie. To letos proběhlo v podstatně uvolněnějším stylu, kterému vévodil moderátor Marek Hlavica. Možná nechtěně, ale nepřímo se touto změnou posunula Effie o trochu blíže k Louskáčkům (ceny za kreativitu), jež si ono reklamní volnomyšlenkářství ve stylu poloviny 60. a 90. let užívají dodnes. Stačilo jen málo a mohla z toho být další akce, kam lidé chodí v šortkách a v sandálech. A to by byla spolehlivě chyba, protože Effie není o švandě, ale o efektivitě. A to je v době, kdy kreativita zrovna jako módní termín nefrčí, vlastně už jediný argument, který většině lidí z reklamních agentur zbyl. AKA ale jednu velkou chybu letos v průběhu ceremoniálu udělala. Zapomněla totiž podruhé za sebou vyhlásit reklamní osobnost roku. Jeden rok vynechat můžete, ale dva roky za sebou? Neříká tím ten obor náhodou o sobě, že stojí za pendrek? Myslím, že prezídium mělo více hledat. Třeba mezi zadavateli. Pár lidí by se určitě našlo.


Daniel Köppl, šéfredaktor


Neudělení ceny Adman roku je signálem, že česká reklama stojí za pendrek. Bohužel.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.