Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ČOI uložila internetovým prodejcům pokuty za nekalé praktiky

Redakce MAM10. 11. 2008

Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila v prvních třech čtvrtletích letošního roku 21 pokut pro provozovatele internetových obchodů v Jihomoravském a Zlínském kraji. Nejčastějším důvodem udělení pokut byly nekalé obchodní praktiky, které jsou od letošního roku definovány v novele zákona o ochraně spotřebitele. Internetové stránky například neuváděly zákonnou informaci o právu spotřebitele odstoupit do 14 dnů od kupní smlouvy, uvádí ČOI na svých internetových stránkách.
Podstata takzvaných nekalých praktik byla do zákona o ochraně spotřebitele implementována v novele, která vstoupila v platnost 12. února. Nekalé obchodní praktiky jsou tam rozděleny na takzvané agresivní a klamavé. Některá jednání lze podle zákona považovat za nekalé vždy, jiné pouze za určitých podmínek.
Inspektorát ČOI pro jižní Moravu a Zlínský kraj uložil za období od 12. února 2008 do konce třetího čtvrtletí celkem 21 pokut v celkové výši 136 000 korun. Inspektorát v tomto období obdržel velké množství podnětů nespokojených zákazníků internetových obchodů. Kromě možnosti odstoupit od kupní smlouvy do dvou týdnů od jejího uzavření, neuváděli provozovatelé obchodů také povinné údaje o tom, po jakou dobu zůstává nabídka a cena prodávaných výrobků v platnosti. Zákazníci se tak často až za několik týdnů dozví, že zboží je vyprodáno nebo je jeho cena vyšší.
Vzhledem k velkému nárůstu obchodování přes internet i podnětů nespokojených spotřebitelů hodlá ČOI v kontrolách i nadále pokračovat.

×

Tištěný PC World končí

Starší článek

Rakouská ORF odvysílala film o fiktivní havárii v Dukovanech

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Billa

Billa spolupracuje s nutriční terapeutkou Havlínovou. Spouští …

Řetězec supermarketů Billa začal spolupracovat s nutriční terapeutkou Terezou Hlavlínovou, která má zákazníky inspirovat zdravými recepty. Děje se tak…
21. 1. 202121. 1. 2021
Lidé

Erlebachová je manažerkou komunikace LKQ Europe pro střední a východní …

Lidija Erlebachová byla jmenována manažerkou komunikace LKQ Europe pro devět zemí střední a východní Evropy, včetně České republiky. Na nové…
21. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

Podpora pro české přírodní produkty. Agentura Havas hlásí nové klienty

Havas Prague hlásí dva nové „zelené“ klienty. Prvním je TopNatur, česká značka zdravé výživy, doplňků stravy a přírodní kosmetiky. Tím druhým Smyssly,…
21. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

VIDEO: Žádné ploché břicho a úsměvy. Když zhubnete, utrpí vaše XL košile

Většina kampaní na diety začíná a končí stejně – spoty zobrazují hlavní hrdinku, její ploché břicho a šťastný obličej u porce salátu…
21. 1. 202121. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Erlebachová je manažerkou komunikace LKQ Europe pro střední a východní Evropu
Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více