Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi jsou ochotni měnit prodejny podle nabídky letáků

Redakce MAM6. 11. 2008

Většina Čechů je ochotna kvůli lákavé cenové nabídce v reklamních letácích obchodních řetězců změnit prodejnu, ve které pravidelně nakupují. Vyplývá to z ankety společnosti Retail Info, která oslovila 350 návštěvníků svých internetových stránek zaměřených na nakupování.
“Přílišnou věrnost vůči oblíbenému obchodu bychom mezi letákomily nenašli. Drtivá většina z nich, zhruba 84 procent, je ochotna kvůli atraktivní nabídce v letáku změnit místo svého obvyklého nákupu,” sdělil dnes ČTK ředitel společnosti Retail Info Patrik Mališ.
Zhruba polovina lidí, kteří letáky obchodníků čtou, podle nich nakupuje jednou týdně a jednou měsíčně jich tak činí pětina. “Zajímavé je, že téměř deset procent účastníků ankety nakupuje na základě letákových akcí denně,” podotkl Mališ.
Více než polovina dotázaných spotřebitelů uvedla, že v letácích nehledají konkrétní zboží, ale nakupují impulzivně podle toho, co je v těchto reklamních tiskovinách zaujme. Zbylých 45 procent lidí vypovědělo, že v letácích naopak shánějí konkrétní výrobky.
V Česku nicméně v poslední době klesá počet lidí řídících se při nákupech reklamními letáky maloobchodních řetězců. Zároveň se zvyšuje podíl rodin, které tyto propagační tiskoviny do svých poštovních schránek vůbec nedostávají.
Pavel Cabal ze společnosti Incoma Research ČTK řekl, že téměř tři čtvrtiny domácností si letáky maloobchodních řetězců prohlížejí, přičemž 30 procent domácností podle letáků také nakupuje výrobky. Nákupní chování dalších 43 procent domácností mohou letáky ovlivnit. “Výzkum ale ukázal, že se v posledním roce podíl domácností, které podle letáků ve svých schránkách nakupují, znatelně snížil z 35 procent na 30 procent,” uvedl.
Letáky obchodních řetězců podle Cabala navíc do svých poštovních schránek vůbec nedostává 13 procent tuzemských domácností, přičemž jejich podíl se každý rok zvyšuje.
Množství roznášených letáků se v Česku již několik let zvyšuje. V roce 2006 skončilo v poštovních schránkách českých domácností rekordních 3,3 až 3,4 miliardy reklamních letáků od obchodníků a poskytovatelů služeb. Ještě v roce 2001 přitom bylo v Česku distribuováno 1,7 miliardy letáků. Celkové náklady na výrobu a distribuci letáků předloni v Česku činily osm až deset miliard korun. Z této částky na samotnou distribuci letáků připadla zhruba jedna miliarda korun.
Distributoři reklamních letáků tvrdí, že doručitelnost letáků je minimálně 90 procent. U některých firem ale tento ukazatel podle odhadu odborníků činí pouze 30 procent z objednaných letáků, což výrazně snižuje efektivitu tohoto reklamního nástroje obchodníků.

×

Na internetu nakupovalo 9 z 10 českých uživatelů

Starší článek

Nové kampaně s kartou bene+

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více