Češi jsou nejdůvěřivější k informacím na internetu

27. 11. 2008 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Čeští uživatelé patří celosvětově k největším důvěřivcům vůči informacím zveřejňovaným na internetu. Většině informací na internetu věří 52 procent Čechů, z poloviny je internet důvěryhodný pro 38 procent tuzemských uživatelů. Vyplývá to z průzkumu Centra pro digitální budoucnost při Škole komunikace v americkém Annenbergu provedeném ve 13 zemích.
Většině obsahu na počítačové síti rovněž důvěřuje 47 procent Američanů a stejný podíl obyvatel Nového Zélandu. Naopak k nejméně důvěřivým patří obyvatelé Macaa, kde dvě procenta lidí nevěří na webu vůbec ničemu.
Češi spolu s Číňany nejvíce stahují online videa a dívají se na ně. Občas tak činí 59 procent uživatelů z obou zemí. Lidé z Česka a Číny zároveň patří k největším stahovačům online her. Dvě pětiny Čechů, tedy nejvíce ze všech sledovaných národů, se pak někdy na internetu dívá na erotické stránky.
Tuzemští uživatelé spolu s Izraelci nejvíce poslouchají online rádia. Alespoň jednou týdně poslouchá přes internet rozhlas čtvrtina lidí z těchto zemí.
Mezi Američany, Kanaďany a Čechy je rovněž nejvíce těch, kteří si myslí, že kvůli internetu tráví méně času se svou rodinou. Za Českou republiku poprvé vydávanou studii pod názvem „World Internet Project“ zpracovala Fakulta sociálních studií brněnské Masarykovy univerzity.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení