Světově druhý největší prodejce potravin Carrefour z Francie bude mít v čele nynějšího marketingového ředitele a šéfa prodeje švýcarské skupiny Nestlé. Carrefour uvedl, že Lars Olofsson (57) bude jeho generálním ředitelem od začátku příštího roku.
Carrefour jmenoval Olofssona svým šéfem proto, že se snaží postavit na nohy francouzskou síť hypermarketů, která tvoří základ jeho podnikání. José-Luis Durán (43), který je v Carrefouru od roku 1991 a od července je jeho šéfem, z podniku odchází.
Olofsson opustí Nestlé, kde pracoval 32 let, na konci listopadu. Ekonomové ho kdysi hodnotili jako potenciálního kandidáta na nejvyšší pozici v Nestlé.
Carrefour zápasí na domácím trhu s odlivem zákazníků, protože se spotřebitelé snaží kvůli finanční krizi šetřit a raději nakupují v levnějších diskontech. Olofsson si na spotřebitelském trhu buduje zkušenosti přes 30 let, citovala analytiky agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).