Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Analogové rozhlasové vysílání by mělo skončit najednou

Redakce MAM7. 11. 2008

Vypnutí analogového rozhlasového vysílání a nástup jeho modernější digitální formy v Česku by se měl podle zástupců rozhlasových stanic uskutečnit najednou a v celé ČR za minimálního či v ideálním případě žádného souběžného vysílání obou forem. Vyplývá to z vyjádření zástupců stanic Frekvence 1, Evropa 2, Rádia Impuls a Českého rozhlasu na konferenci Forum Media. Liší se ale v termínu – podle soukromých stanic by se tak mělo stát někdy v roce 2020, podle ČRo by tato situace mohla nastat už někdy v letech 2014 či 2015.
Pokud by se představa rádií naplnila, rozhlasová digitalizace by se odehrála odlišně než současné postupné vypínání analogového zemského TV vysílání a jeho nahrazování digitální formou. To je rozloženo na několik let; již začalo a skončí v červnu 2012. Několik let tak TV stanice budou vysílat souběžně.
“My si nemůžeme dovolit ani to, co si ani nechce dovolit televize, to je souběh – vysílat digitálně a analogově ve stejný moment,” uvedl šéf rádií Frekvence 1 a Evropa 2 Michel Fleischmann. “Pro nás by to byl nárůst výdajů asi o 20 milionů korun ročně. To si žádné rádio v ČR nemůže dovolit. Takže nejdříve analog a potom digitál,” podotkl.
“Na rozhlasovém trhu jsme se shodli na tom, že aby mohla digitalizace opravdu proběhnout úspěšně, že bude nutné, aby v jeden okamžik přestala analogová rádia vysílat,” uvedl generální ředitel nejposlouchanější tuzemské stanice Impuls Jiří Hrabák. “Jinak většinu lidí nepřinutíte k tomu, aby si koupili digitální rádia,” dodal.
Také podle Hrabáka by byl případný souběh analogového a digitálního rozhlasového vysílání ekonomicky neúnosný. “Nedovedu si představit, že by naše rádio šířilo signál zároveň digitálně, když bychom měli možnost oslovit tím maximálně 100.000 lidí a zaplatili bychom za to 20 až 30 milionů za rok. To je pro nás absolutně neekonomické,” uvedl Hrabák.
Nástup rozhlasového digitálního vysílání řeší novela mediálních zákonů, kterou se nyní zabývá sněmovna. Novela mimo jiné navrhuje prodloužení současných licencí stávajících rozhlasových stanic do roku 2020. V následujících letech přitom skončí platnost již jednou prodloužených licencí většiny současných rádií.
Prodloužit licence chtějí rádia proto, že podle Fleischmanna nemají stanice žádnou jistotu, že jim Rada pro rozhlasové a televizní vysílání licence prodlouží či znovu udělí. “Digitalizace stojí méně než u televize, ale stojí peníze. Když nebudeme vědět, že máme licence nad rok 2013, 2014, tak nedáme do digitalizace ani korunu,” uvedl Fleischmann.
“Rámcově souhlasím s kolegy, že skutečně řešením bude plné přepnutí z analogového na digitální vysílání,” uvedl šéfredaktor nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu ČRo 1 – Radiožurnálu Alexandr Pícha. Podle něj nyní vysílací rada neumožňuje vysílat rozhlas digitálně, a to kvůli digitalizaci televize. Míní ale, že až analogová TV skončí (v roce 2012) a digitální TV bude v celé republice, pak – když se hráči na trhu domluví – bylo by možné spustit rozhlasové digitální vysílání již někdy v letech 2014 či 2015.

×

Nejposlouchanějším rádiem je i nadále Rádio Impuls

Starší článek

Více než milion lidí čte Blesk, Deník a MF Dnes

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků…
16. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202115. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více