Výběrová anketa

11. 6. 2007 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

1. Vítáte, nebo odmítáte praxi, kdy si vás klienti a agentury zvou do výběrových řízení, kde někdy figuruje i pět produkčních agentur?


2. Jaké jsou k tomu podle vás důvody na klientské straně?


3. Kolika konkurzů se za rok zúčastníte?


4. Vybíráte si konkurzy, chodíte do všech, nebo se jich vůbec neúčastníte?


 


31obr_kasparova.jpgAlice Kašparová


director research


Filmservice Productions


1. Výběrová řízení, která jsou vedena korektně a otevřeně a do kterých jsou přizvány maximálně 3 produkční společnosti, považujeme za zcela legitimní a zdravé pro konkurenční prostřední. Fenomén oslovování až šesti produkcí do jednoho tendru, který propukl před více než rokem, má zcela destruktivní následky v přístupu zahraničních režisérů k českému trhu a ve finále je kontraproduktivní. Většina zahraničních režisérů se na českém trhu nechává zastupovat několika produkcemi najednou. Rozhodnutí, s kterou českou produkcí půjdou do tendru, záleží pak na tom, která produkce doručí režisérovi script dříve. Při takto širokých tendrech se pak stane, že zahraničním režisérům a produkcím přijde script třeba od pěti českých produkcí najednou, čímž se v jejich očích stáváme ne příliš seriózním trhem. Následkem tohoto systému je i to, že v honbě za sekundami, jež rozhodují o tom, kdo bude moci prezentovat režiséra, jsme tlačeni script po rychlém přečtení rozposlat do mnoha stran bez toho, abychom měli čas opravdu promyslet, které režiséry chceme oslovit a prezentovat. Na každý script je pak ve finále osloveno daleko více režisérů, než kteří jsou prezentováni. Zahraniční režiséři tak přestávají brát scripty pocházející z Čech za příliš vážné, nechávají se prezentovat, aniž by si často přečetli scénář a prověřili svoji vytíženost. No, a tak ve finále, když si agentura vybere z nabídky až 50 režisérů svých pár favoritů, se často stane, že už nemají čas či zjistí, že se jim script vlastně nelíbí. Více a více zahraničních produkcí odmítá české scripty režisérům už i ukazovat před tím, než vědí, že jsou agenturou předvybráni.


2. Víra v lepší nabídku režisérů a větší tlak na snížení rozpočtů.


3. I se zahraničními tendry 150-200, nepočítaje servisové zakázky.


4. Účastníme se naprosté většiny tendrů, do kterých jsme přizváni.


31obr_Kral_Mirage.jpgPetr Král


ředitel


Studio Mirage


1. Každou prezentaci našeho studia vítáme, byť jde o výběrové řízení.


2. Důvodů je jistě mnoho. Já vidím jako hlavní důvod výběr optimálního partnera pro daný projekt.


3. Přesný počet našich účastí na konkurzech neevidujeme. Můj odhad je desítky konkurzů.


4. Vybíráme pro nás vhodné konkurzy.


 


31obr_ptacek_bistro.jpgJiří Ptáček


ředitel


Bistro Films


1. Nevadí nám to. Je to právo každé agentury oslovit více produkcí do jednotlivých tendrů, pokud mají všechny produkce stejné podmínky, je to v pořádku.


2. Každá agentura či klient si chce vybrat tu nejlepší nabídku, ať už z hlediska kvality navrhovaného režiséra nebo výšky rozpočtu. Nejčastěji se agentura rozhoduje na základě kombinace obou faktorů.


3. Hodně, odhadem se účastníme tak 50-100 tendrů za rok.


4. Účastníme se většiny výběrových řízení, občas se stává, že nějaké musíme odmítnout (například když naši domácí režiséři mají potvrzenou jinou práci, rozpočet neumožňuje poohlédnout se po zahraničním režisérovi nebo prostě zjistíme, že pro danou věc žádného vyhovujícího režiséra nemáme).


 


31obr_kozelka_dema.jpgJan Kozelka


ředitel


Dema Creative Production


1. Tendry mívají různé cíle. Pokud je součástí zadání i kreativita, může se jednat jen o „sběr nápadů“ a to je při jakémkoliv počtu účastníků velmi nevděčné. Pokud je cílem tendru najít nejlepší poměr výkon/cena, počet účastníků nám nevadí.


2. Viz předchozí odpověď.


3. V lednu a v červenci.


4. Vybíráme si koncepty, s kterými se můžeme alespoň z 80 % ztotožnit. Ještě raději se „zúčastňujeme“ skutečných natáčení, proto nám na tendry nezbývá moc času.


 


31obr_Brustmann-alma.jpgRobert Brustmann


jednatel a ředitel společnosti


Alma Production


1. Nejsme této praxi nakloněni, protože ve většině případů se jedná o zbytečnou snahu, přestože často vycházíme ze zúčastněných produkcí nejflexibilněji a nejvýhodněji.


2. Klient si „mapuje produkční terén“ a získává tak pádné důkazy ke zlevnění a zlepšení služeb od své stávající produkce.


3. Při rozhodován, jestli se zúčastníme, pečlivě zvažujeme, jestli je výběrové řízení regulérní, nebo se jedná jen o výše uvedený případ.


4. –


 


31obr_punk.jpgMartin Hulovec


producent


Punk Film


1. Taková praxe samozřejmě není pro produkci nijak příjemná, ale je naprosto běžná a pochopitelná. Rádi se proto výběrových řízení zúčastňujeme.


2. Snaha dosáhnout co nejlepšího výsledku. Jak zhlediska výběru znabízených režisérů, tak po finanční stránce.


3. Ročně se zúčastníme desítek konkurzů. Jak na české, tak na zahraniční zakázky.


4. Stane se jen výjimečně, že nějaký odmítneme.


 


31obr_hrubec_boogie.jpgJan Honza Hrubec


executive producer & partner


Boogie Films


1. Samozřejmě se raději účastníme řízení, ve kterých figurují maximálně 3 produkční společnosti, kde z našeho pohledu má již klient či agentura dostatečný prostor pro výběr, jak již z pohledu nabídky režisérů, tak rozpočtů.


2. Pravděpodobně snaha mít maximální možnost výběru.


3. Zhruba 3-6 měsíčně.


4. Jdeme do všech konkurzů, kde si myslíme, že máme co nabídnout.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.