Režisérské vzpomínky na Afriku
Co bylo pro vás jako pro režiséra nejtěžší úkol na celém projektu?
Logistika. Dostat všechny lokace, které přicházely v úvahu, do natáčecího plánu tak, abychom tři natáčecí dny v Jižní Africe nestrávili jen přesuny.
To je spíše věc produkce, věc plánování, co pro vás byl nejtěžší úkol z kreativního úhlu pohledu?
Pokud mám na začátku vizi, se kterou vstupuji do projektu, nejtěžší úkol je tuto vizi naplnit. Podle mě bychom toto za normálních okolností točili pět natáčecích dnů, takže vměstnat mou vizi do tří natáčecích dnů bylo z mého pohledu to nejtěžší. Druhá nejtěžší věc v pořadí bylo režírovat herce v češtině, a to je vždy složité, pokud mluvíte jiným jazykem.
Jak hodnotíte výkon Karla Dobrého?
Když se objeví na obrazovce, věříte mu. Je velmi nadaný, někdy přehrával, ale je vždycky lepší chtít po herci, aby ubral, než se z někoho snažit dostat něco, co v něm není. Opravdu si myslím, že si rozuměl s filmovou kamerou. Všechno mu to prostě věříte, má schopnosti, které má dobrý filmový herec mít.
Jak jste se seznámil s Johnem Mathiesonem? Proč jste si ho vybral pro tento projekt?
Potkal jsem ho před patnácti šestnácti lety, myslím, že tehdy byl ještě ostřičem. Nějakou dobu jsem s ním pracoval, pak se naše cesty na nějaký čas rozešly, ale vždy jsem s ním chtěl znovu pracovat. Jeho kariéra nabrala jiných obrátek, když začal dělat velké celovečerní filmy – projekty jako Gladiátor atd. Je skvělý, pokud jde o záběry krajiny a když chcete reklamu, která má vypadat jako celovečerní film. Přinesl do projektu epický, kinematografický prvek. Když jsem poprvé zmínil jeho jméno, bylo to spíš přání než realita, o to lepší to pak bylo, když se projektu skutečně zúčastnil.
Pracoval jste na mnoha projektech ve více zemích, je něco, čím je práce v Čechách jiná než jinde?
Netak docela, agentura má vždy nějaká očekávání, která chce naplnit – samozřejmě to byl velmi specifický projekt. Nevidím zas takový rozdíl mezi jednotlivými trhy.
Fotografie a rozhovor poskytla produkční
společnost Starlite Productions.
režie. Režisér Andy Morahan s domorodými tanečníky ve stylu kmene Zulu, kteří ovládají původní tance. Štíty domorodých bojovníků a Holubův amulet nesou znak, který je často vídán v původních kulturách.