Prvenství Tesca v promo akcích se vrací
Největší podíl těchto promo akcí se odehrál na prodejní ploše Tesca. Následovaly Interspar a Hypernova. Aktivita privátních značek se oproti dubnu mírně zvýšila. Za růstem stojí především podpora privátních značek nealkoholických nápojů (jejich podíl na promo aktivitách dělal 27,91 %) a drogerie (32,56 %). Naopak silně klesla podpora kosmetiky. Nejpodporovanější kategorií privátních značek byly v květnu drogerie (24,45 %) a alkoholické nápoje (17,62 %).
Výrobky tradičních značek ve své podpoře slábnou. Je to dáno zejména pokle-sem promo aktivit u alkoholických nápojů a rovněž u nealko. Cukrovinky, drogerie a kosmetika se drží zhruba na stejné hranici jako v dubnu. I přes svůj meziměsíční pokles jsou však alkoholické nápoje druhou nejpodporovanější skupinou výrobků. Na prvním místě je drogerie a třetí místo patří kosmetice.
Jak si vedou výrobci a jejich značky?
V kategorii drogerie a kosmetiky zůstává stav od dubna nezměněn. Nejvyšší příčku si drží společnost Proceter & Gamble, druhou Henkel a třetí Unilever. Mezi alkoholickými nápoji vede stále Plzeňský Prazdroj, i když svou podporu snížil přesně na polovinu. Nealkoholické nápoje vede Coca-Cola, Kofola je na druhém a KMV na třetím místě. Cukrovinkám vévodí Nestlé společně s Kraft Foods a mraženému zboží Unilever s Nestlé.
Nejaktivnější značkou se stalo Tesco, které komunikovalo slevová promotion. Na druhém místě je značka Gillette a na třetím Milka. Do první pětky se dostala také značka kosmetiky Garnier a značka mycího prostředku na nádobí Jar. Výrobky Gillette byly podpořeny vlastním stojanem např. v prodejnách Tesco a Interspar, Milka měla umístění na čelech v Intersparu nebo vlastní stojany v Hypernově. Značka Garnier komunikovala šampony Elséve dárkem a Jar měl regálové dekorace, woblery a stojany.
Autorka je šéfredaktorkou časopisu Regal, pro který monitoring in-store aktivit realizuje agentura Arc Worldwide.
Na ploše. Nejsilnější podporu měl v květnu značkový drogistický sortiment. V první pětici nejpodporovanějších značek byly hned dvě (Gillette, Garnier) z oddělení kosmetiky.