Prodej novin se ve světě zvýšil
Prodej novin ve světě se v roce 2006 zvýšil o 2,3 %. Společně s bezplatnými deníky se celkový tištěný náklad novin zvýšil o 4,61 %. Nárůsty prodeje placených deníků byly zaznamenány ve většině kontinentů s výjimkou Severní Ameriky (-1,97 %). V Evropě se prodej deníků meziročně zvýšil o 0,74 %, ale v pětiletém horizontu poklesl o 4,12 %. V zemích Evropské unie ale došlo k meziročnímu poklesu o 0,87 %. Nejvíce se z těchto zemí prodejně dařilo deníkům v Rumunsku (+ 25 %), nejméně ve Slovinsku (-18,6 %). Bezplatné deníky nyní představují téměř 8 % na celkovém nákladu novin. Jen v Evropě je to přitom 31,94 %. Denně se tak ve světě distribuuje 556 mil. výtisků novin. Jejich celkový počet se přitom meziročně ještě zvýšil na 11 207. Čtenost deníků je odhadována na 1,4 mld. čtenářů každý den. Také objem reklamy se v novinách v roce 2006 ve srovnání s předcházejícím rokem zvýšil, konkrétně o 3,77 %. Podle Timothy Baldinga, výkonného ředitele WAN (Světové asociace novin), jsou tyto výsledky lepší, než se očekávalo. “Novinový průmysl rozhodně neupadá”, řekl rovněž Balding.