Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Privátky mají značný potenciál

Redakce MAM4. 6. 2007

12_bernat.jpgPrivátní značky tvoří významnou část trhu, která se vyznačuje rostoucími tendencemi. Právě rostoucí trend privátních značek snižuje prodejnost značkových produktů, a společnosti tak musí efektivněji vynakládat prostředky na komunikaci vlastních značek. Privátní značky mají své spotřebitele, kteří jejich nákupem uspokojují své potřeby, po celém světě.


Je to nutné zlo?


Z pohledu výrobce jsou privátní značky nuceným zlem na straně jedné a příležitostí na straně druhé. Je to další příležitost pro firmu, jak využít svých výrobních kapacit a umístit své produkty na část trhu, i když ne za takových podmínek, které by si výrobce představoval. Vypovídající je citát Whitney Younga: “Je lepší být připraven na příležitosti a nemít je, než mít příležitosti a nebýt připraven.”


Vyrábět privátní značky je vždy strategické rozhodnutí společnosti, před kterým firma zvažuje mnoho aspektů, jako jsou výrobní kapacita, kvalita výrobku, konkurenceschopnost na tomto trhu, vliv na hospodaření společnosti apod. Privátní značky přinášejí výrobci vysoké objemy prodejů, ale v cenách, které jsou na spodní hranici ziskovosti a efektivity. Firmy jsou nuceny snižovat náklady ve všech oblastech a to i v oblasti marketingu.


Rozdílné vnímání


Právě s výdaji na marketing u privátních značek výrobce nepočítá, protože u nich nelze hovořit o marketingu jako takovém. Kvalita produktu je svým způsobem specifikovaná a distribuce je jednoznačně stanovena. Náklady na komunikaci tohoto produktu nemá výrobce žádné; ty jsou výhradně na straně odběratele, pro kterého je privátní značka vyráběna. S tímto vědomím se může výrobce pustit do boje s konkurencí o cenu, která je nejdůležitějším nástrojem, a také do boje o nejvýhodnější obchodní podmínky s odběratelem. Naše společnost Hanácká kyselka učinila strategické rozhodnutí vstoupit na trh privátních značek již před osmi lety. Oddělila výrobu privátních značek a přesunula ji do dceřiné společnosti Hanácké závody, která se přizpůsobila tomuto trendu po všech stránkách.


Specifikum českého trhu spočívá ve vnímání privátních značek spotřebiteli, kteří je zatím vnímají jako levné produkty a současně s nimi spojují i nižší kvalitu výrobku. Ve světě jsou již privátní značky přejímány také jako kvalitní výrobky a mnohem více konkurují klasickým značkám. Tento trend lze očekávat i u nás. Privátní značky se stanou rovnocennou konkurencí stávajícím značkám.


manažer marketingu a prodeje
Hanácká kyselka

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více