Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Přijde do médií čas značek?

Redakce MAM4. 6. 2007

02_editorial_Koppl.jpgAsi nejlépe to vystihl kreativní ředitel Shaun McIlrath, který svého času řekl: “Tato prezentace na rozdíl od dalších pěti milionů, které právě nyní probíhají v různých koutech galaxie, obsahuje myšlenku, jež by mohla změnit reklamní průmysl k lepšímu. Ale nezmění. Proč? Protože většina z vás dává pozor na formu prezentace, a ne na její obsah.” Tento slavný citát mi běžel hlavou, když na pódiu při vyhlašování ceny Časopis roku postávala televizní moderátorka Pavla Charvátová a komolila jména a bez jakéhokoliv náznaku charismatu a šarmu se snažila upoutat pozornost publika. Zároveň mi bylo o kousek jasnější, proč televize své diváky ztrácejí, zatímco ostatní média nikoliv. Nechme ale být její tragické vystoupení, které odebralo na šarmu jinak hezké akci (Aby také ne, když se Marketing & Media stal časopisem roku, že?), a pojďme se ještě jednou zastavit u digitalizace televizního vysílání.


V jedné z diskusí na toto téma jsem se totiž dostal k názorům několika zadavatelů (ale i provozovatelů), kteří poněkud absurdně čekají od nových stanic revoluci. A to nejen na reklamním trhu, ale i v používání tohoto média diváky. To, co je na tom zajímavé, je především fakt, že se provozovatelé televizního vysílání evidentně ocitli před řešením stejného problému jako tištěná média před pár lety s internetem. I vydavatelé časopisů a novin žili s představou, že všichni budou on-line, a investovali slepě do rozvoje internetu a digitálního papíru. Dnes k tomuto novému médiu přistupují o poznání opatrněji a více marketingově. Velmi názorně to dokazuje i rozhovor (fokus) v dnešním vydání. V něm lze najít třeba i odpověď na to, proč i při vstupu více hráčů na televizní trh (digitalizace) mají výhodu stávající provozovatelé. Ta odpověď není schovaná v žádných bonusových licencích, ale v trapně jednoduchém slově – značka. Jestli se totiž na něčem shodují šéfredaktoři zpravodajského časopisu Týden a nejčtenějšího německého zpravodajského magazínu Spiegel, tak na tom, že podstata úspěchu tištěných médií se skrývá v silných značkách.


O značkách se ale mluvilo i na soutěži Duhová kulička ve Zlíně, která probíhá souběžně s tamním festivalem dětských filmů. Organizátoři totiž letos připravili doprovodný program, který se věnoval tomu, jak děti vnímají marketing. Z pohledu zástupců Lega, ArboMedia nebo obchodního řetězce Pompo to bylo velmi zajímavé. A nejen pro ty, kteří prodávají dětem.


šéfredaktor

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více