Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Po čem muži touží aneb manažerské a VIP dárky pro muže

Redakce MAM4. 6. 2007

Moderní člověk se již dávno nemusí usilovně snažit o uspokojení nejzákladnějších potřeb, směřuje tedy svou pozornost k potřebám vyšším a vyšším. Čím civilizovanější je daná společnost, tím markantnější je tento trend. Abychom se vrátili k tématu, je třeba říci, že dnešní cílová skupina je výrazně náročnější na výběr dárku než stejná skupina před několika lety. Je to dáno právě tímto blahobytem, “nabažeností” moderní společnosti. Tentokrát se zaměříme na tuto cílovou skupinu: muži, jakékoli věkové kategorie, management nebo VIP klientela. Nyní několik slov k cílové skupině: 1. Možná je nasnadě otázka, proč právě muži – v dnešní době se nemusí vyplatit používat obdobné dárky pro ženy i muže, je to poměrně citlivá oblast; téma se tedy nedá pojmout společně pro obě pohlaví, proto jsem si dnes dovolil trochu netradičně upřednostnit muže. 2. U dárků z kategorie, o níž dnes bude řeč, nehraje věk obdarovaného příliš významnou roli. 3. Určení příjemců těchto předmětů předznamenalo téma celé této přílohy.


Splňte jim přání


Typický manažer nebo podnikatel bývá poměrně dobře finančně zajištěný. Vše, co potřebuje, si automaticky sám koupí. Postupně si také plní svá přání. Má pěkný dům, rychlé auto, víkendový dům, pravidelně jezdí na dovolenou. Může se zdát, že takový člověk má všechno, co chce, a že potěšit už ho můžou jenom další peníze. Opak je však pravdou. Právě tento typ člověka lze velmi příjemně překvapit vhodně zvoleným dárkem. Originálním, neotřelým, kvalitním, ale především pečlivě uváženým. Pánové na těchto pozicích mají obvykle také dobrý přehled o značkách, značkového zboží si proto budou vážit ještě více. Pro tento okruh partnerů je reklamní dárek typu kuličkového pera s potiskem zcela neadekvátní. Je to pro něj spotřební zboží a míra potěšení je tedy minimální. Stejně tak asi není zrovna nejlepší nápad obdarovat podobného klienta standardní katalogovou elektronikou, vyrobenou povětšinou v Číně, takových má každý doma spoustu. Tyto potřeby již má naše cílová skupina dávno uspokojené, je proto třeba pohlížet výš. Zaměřit se například na design, balení, ojedinělost.


Ušijte to na míru, je na to zvyklá


Ve chvíli, kdy si toto uvědomíme, je ten pravý čas na průzkum nabídky na našem lokálním trhu. Naštěstí můžeme říci, že nabídka VIP a manažerských dárků je v současnosti poměrně obsáhlá a má vzrůstající tendenci. Stává se již téměř pravidlem, že každá reklamní agentura, včetně těch nejmenších, má ve své nabídce alespoň omezený sortiment tohoto zboží. V zásadě je prodej realizován formou katalogového výběru, a to buď zahrnutím daného produktu do agenturního katalogu anebo prací přímo s katalogem výrobce. Obě tyto možnosti mají svá pozitiva i negativa, je tedy těžké soudit, která je pro zadavatele výhodnější. Dále se v poslední době čím dál více vyskytují tzv. tailor made předměty, u nichž existují opět v podstatě dvě varianty, a to kompletní realizace originálního nekatalogového předmětu na míru nebo úprava stávajícího katalogového předmětu např. jiným obalem či kompletací s jiným zbožím.


Značka, ale jaká?


Jak už bylo řečeno výše, častou volbou jsou značkové dárkové předměty. Značka je většinou otázkou preferencí zadavatele, měla by však být opravdu renomovaná, aby si byl obdarovaný dobře vědom, co se k němu právě dostalo. Zajisté si tak lépe uvědomí, jak moc si ho zadavatel váží. Otázka tedy zní, čím obdarovat muže odpovídajícího naší cílové skupině. Otázka nelehká, odpověď ještě obtížnější. V ideálním případě by se celá věc měla řešit individuálně na základě osobní známosti s příjemcem dárku. Vhodný prezent by měl splňovat řadu požadavků ze strany obdarovaného. Je však jasné, že při poněkud obsáhlejší cílové skupině je tento způsob výběru téměř nepoužitelný. Nastává tedy hledání kompromisu. Obecně platí, že muži vesměs pozitivně reagují na tzv. pánské hračky. Může se jednat např. o golfové dárkové sety, originální počítačové periferie, kvalitní kapesní nože atd. Málokterého muže by asi nepotěšila vkusná sada se skotskou whisky a likérkou. Kvalitní alkohol s luxusními doplňky se zdá být všeobecně dobrou volbou.


Široký výběr


Máme-li být konkrétní, ze značek na našem trhu lze jmenovat např. Pierre Cardin se širokou paletou luxusních módních doplňků, Dalvey s exklusivními dárky z ušlechtilé oceli a italské kůže, Callaway golf s kolekcí pro milovníky golfu, Samsonite se svými zavazadly a doplňky, Rosenthal, Hutchenreuther nebo Villeroy & Boch se sklem a porcelánem, Richartz Solingen s kapesními noži. Psací potřeby Waterman, Montblanc nebo Diplomat jsou sázkou na klasiku, luxusní módní doplňky značek S.T. Dupont, Cerruti 1881, Jean-Louis Scherrer nebo Emanuel Ungaro potěší i znalce. Nabídka je skutečně velmi pestrá a pro zadavatele by mělo být potěšením vybrat si právě tu značku, která jeho potřebám i potřebám obdarovaného, případně korporátní identitě, nejlépe vyhovuje. Možností je opravdu mnoho. Pravidlem při výběru manažerského nebo VIP dárku by ale mělo být především to, aby se na něm nešetřilo. Zní to poněkud jako klišé, ale je to opravdu znát. Nejedná se o tzv. dárky na rozdávání, ale o předměty, které zastupují zadavatele u těch pro business nejdůležitějších osob. To je třeba mít na paměti. Jde o to si příjemce naklonit, ne odradit.


Autor je sales managerem společnosti Weidler & Partner.


30_psaci.jpg

30_luxus.jpg

Kvalita značky. Na VIP dárku se nesmí šetřit. Jde totiž o to naklonit si příjemce, a ne ho odradit.



30_nuz.jpg
Luxusní doplněk spolu s kvalitním alkoholem je obecně dobrou volbou.

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více