Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nova a Prima pohledem finančního analytika

Redakce MAM11. 6. 2007

22obr_dan_karpisek.jpgZatímco TV Nova, patřící do skupiny CME, o svém hospodaření informuje relativně podrobně, v případě Prima TV, jejíž výsledky jsou oznámeny v rámci švédské skupiny MTG, se musí investoři spokojit pouze s údaji o velikosti tržeb a provozního zisku. Nicméně i z těchto údajů lze vyčíst trendy v hospodaření obou stanic.


Prima: zpomalení růstu


Prima za první tři měsíce roku 2007 dosáhla tržeb ve výši 561 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 2 %. Jedná se o výrazné zpomalení růstu Primy oproti situaci v roce 2006, kdy meziroční růst tržeb dosahoval několik desítek procent. Ještě hůře se však vedlo Primě na úrovni provozního zisku, který poklesl meziročně o 13 % na 89 mil. Kč, a provozní marže se zhoršila na 16 % oproti 19 % v prvním kvartále roku 2006.


Ve stejném období se podařilo Primě zvýšit podíl na celodenní sledovanosti na 20,0 % z 19,3 %, nicméně sledovanost Primy v hlavním vysílacím čase se zhoršila na 18,9 % z 20,1 %.


TV Nova: výrazně více


Naproti tomu výsledky TV Nova zaznamenaly výrazné meziroční zlepšení. Tržby dosáhly 1,1 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 14,3 %. Provozní zisk Novy dosáhl ještě výraznějšího zlepšení, když docílil úrovně 411 mil. Kč, což představuje nárůst meziročně o 137 %.


Sledovanost v cílové skupině 15+ se v prime time zlepšila na 45,2 % z 43,0 %, naopak celodenní sledovanost klesla z 42,0 % ve stejném období loňského roku na 40,8 %.


Statistické důvody


Za výrazně lepším trendem v hospodaření Novy ve srovnání s Primou stojí podle našeho názoru několik hlavních faktorů. Především jsou to statistické základy. TV Prima v prvním čtvrtletí těžila z úspěchu první řady VyVolených a důvěry zadavatelů reklamy, a je tak porovnávána k velice silnému kvartálu.


TV Nova měla naopak problémy se zavedením nové prodejní politiky, což se odrazilo v nízké vyprodanosti reklamního času na Nově v prvním čtvrtletí roku 2006. Vzhledem k tomu, že se prodejní politika reklamního času na Nově již ustálila a zároveň dokázala, že je schopna generovat zajímavou sledovanost a GRPs, došlo zákonitě k meziročně vyšším objednávkám od zadavatelů reklamy.


Nova ušetřila, Prima nikoliv


Dalším faktorem je vývoj provozních nákladů, které v případě Novy v meziročním srovnání poklesly o 100 mil. Kč, zatímco na Primě vzrostly o 5 % na 472 mil. Kč. V hospodaření Novy se tak již začala projevovat úsporná opatření, zavedená managementem dosazeným CME, a to jak v podobě kontroly provozních nákladů, tak i zásahů do výroby programů – zrušení neefektivních pořadů z pohledu cena/výkon, nejvíce meziročně poklesly všeobecné provozní náklady, ale i náklady na výrobu programů.


Vzhledem k tomu, že Prima neoznamuje strukturu svých provozních nákladů, lze jen těžko odhadovat, co stojí za jejich nárůstem.


Nelze se spokojit


Podle našeho názoru však nemohou být managementy obou stanic spokojeny s výsledky dosaženými v prvním čtvrtletí, a to především v oblasti tržeb. Tržby Novy sice vzrostly o 14 %, což ale pouze koresponduje s odhadovaným růstem ceny reklamy pro rok 2007. Očekáváme proto, že se růst tržeb Novy v průběhu roku zrychlí. Zajímavé bude sledovat vývoj na Primě, vzhledem k tomu, že management MTG v prezentaci výsledků za první čtvrtletí slíbil zlepšení ve druhé polovině roku 2007.



analytik CA_IB

×

Mluvčím roku je Fuchsová z PPF

Starší článek

ČT má výhrady k novele zákona o digitálním vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Hollandia

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více