Naxin vs. John Smith Bomb
Nový spot společnosti Delpharmea na produkt Naxin (k vidění na www.naxin.cz) připomněl některým kritickým hlasům starší reklamu “Bomb” na britské pivo John Smith. Nelze se ubránit dojmu, že tvůrci spotu pro Naxin se mohli touto reklamou inspirovat. Na tuto skutečnost nás upozornil analytik výzkumné společnosti Millward Brown: “Podobnost obou reklam mě zaráží, navíc reklama na John Smith’s s Peterem Kayem byla velmi viditelná a známá ve Velké Británii.” Brand manažer Delpharmey nám sdělil, že tuto reklamu nezná, navíc prý bylo připraveno více spotů vždy se stejným konceptem “Looser vyhrává”. “Rozhodně to můžeme vyvrátit, měli jsme připravené spoty i z jiných prostředí se stejnou pointou,” řekl Jiří Jeřábek. Jiří Bernas, výkonný ředitel agentury InGlobal, která měla na starosti kreativní stránku spotu pro Naxin, se také brání: “Zmíněná reklama je skutečně podobná, co se týče prostředí závodu skoku do vody, s reklamou na Naxin, nicméně se jedná o shodu čistě náhodnou. Tuto reklamu jsme nikdy neviděli.”