Na plzeňské do Afriky s Holubem

11. 6. 2007 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Návrh spotu vznikl na přelomu roku 2006 a 2007. Shodou okolností se tak točilo v zemi, kde Emil Holub působil jako lékař před svými výpravami a odkud se vydával směrem na sever. Trasa z Johannesburgu na sever Jihoafrické republiky až k Viktoriiným vodopádům, kudy se ubírala cesta výrobního štábu, není nepodobná trase jedné z Holubových výprav. K natáčení dlouhého spotu se vyjadřuje režisér Andy Morahan, který točil reklamy pro Gillette, Veet, Canon, Lynx, John Smiths a další, videoklipy pro Paula McCartneyho, Michaela Jacksona, George Michaela, Eltona Johna a další. Rozhodl se přijmout nabídku natočit výpravný film pro Pilsner Urquell „Emil Holub“.


Po skončení prvního natáčecího dne u jezera musel štáb extrémně rychle balit. Rychle se stmívalo a místní „rangers“ informovali, že se blíží lvi, kteří se celý den báli přiblížit a nyní v noci mají žízeň. Veškeré kostýmy a rekvizity byly vyrobeny dle autentických dobových referencí a dochovaných artefaktů. „Navštívili jsme muzeum Emila Holuba v ČR pro zajištění větší historické důvěryhodnosti,“ vypráví ředitel Starlite Productiotions, Petr Keller. Pivo ve spotu je autentický Pilsner Urquell


Fakta


Spot Dr. Emil Holub


Klient: Pilsner Urquell


Spot: Dr. Emil Holub


Délka spotu: 90, 60 a 40 vteřin


Datum natáčení: 11.-14. 5. 2007


Místo natáčení: JAR


Reklamní agentura: Leo Burnett Advertising


Produkční společnost: Starlite Productions a jihoafrická servisní produkce Velocity


Režie: Andy Morahan


Kamera: John Mathieson


Hudba: Jan Muchow


Zvuk: Viktor Ekrt, Soundsquare


Střih: Filip Malásek (studio Robota)


Postprodukce: UPP


Počet členů štábu: 70 lidí


Film: 35 mm


 


29obr_John-Mathieson.jpg


kamera. John Mathieson, dlouholetý přítel režiséra Morahana. Má za sebou práci hlavního kameramana na filmech Gladiátor, Nepřítel státu, Hanibal a často také spolupracuje s Ridley Scottem.


 


29obr_Holub4.jpg


osvěžení? Karel Dobrý musel při natáčení záběrů, kdy Holub pije pivo, na slunci při teplotě nad 30 stupňů, oblečen do košile a saka, vypít cca 2 litry piva (alkoholického nealkoholického).


 


29obr_holub3.jpg


dobrodružství. V jezeře, ze kterého souputníci E. Holuba vyndavali přepravku s pivem Pilsner Urquell, byl živý krokodýl. V záběru u řeky si zahrálo i osm afrických slonů, kteří byli pod kontrolou asi šestnácti drezérů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.