Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Lákají slevy a speciální služby

Redakce MAM4. 6. 2007

15_letak1.jpgPodle odhadů je v Česku asi 1100 optik, z toho 90 % z nich jsou nezávislé provozovny. Počet optik stále ještě narůstá jak u samostatných optik, tak u řetězců. Lídry trhu jsou síťové optiky, v čele se drží český Fokus Optik, který má s osmdesáti pobočkami odhadem 10 až 15 % podílu na trhu. Druhým hráčem je zahraniční GrandOptical se 7 až 8 % podílu na trhu. V Praze oběma sítím konkuruje ještě Eiffel Optik, ten však do regionů nejde. Na trhu je ještě pět menších řetězců.


Menším optikám hrozí nejisté období. “Trh se pomalu zklidňuje a ustává období překotného rozvoje. Malé optické firmy musejí zvažovat, zda si svou klientelu udrží nabídkou brýlí z malých sérií od extravagantních designérů. Cenově nemohou řetězcům konkurovat. Přežijí jen za cenu exkluzivity nebo výjimečnosti v nabídce,” domnívá se Jaroslav Novotný, manažer obchodu Fokus Optik.


Velikost trhu dioptrických brýlí odhaduje Pavel Tichý, ředitel společnosti Venturia, která provozuje internetové portály www.bryle.cz a www.cocky.cz, na 2,5 až 3 miliardy korun. Situace se vyvíjí slibně. “Prodeje se zvyšují, brýle si kupují i lidé, kteří nemají vadu zraku,stávají se módním doplňkem. Z tohoto důvodu také lidé, kteří brýle potřebují, si jich koupí více. Navíc ti, kteří si kupují brýle jako módní doplňky, častěji volí dražší výrobky,” popisuje Jérôme Poussin, generální ředitel GrandOptical. Zkracuje se též doba obměny brýlí. Podle Poussina si Češi kupují nové brýle jednou za pět let, kdežto na západě je to asi tři roky. Je to dáno jednak kupní silou a výší životní úrovně obyvatel, jednak větší podporou ze strany pojišťoven.


Slevy a lepší služby


15_letak2.jpgOptiky už nejsou jen výrobny brýlí, ale mnohem více službou. O úspěchu dnes rozhoduje kvalita a práce se zákazníkem: “Změnila se především kvalita poskytovaných služeb. Optika dnes běžně poskytuje služby od měření zraku, přes prodej brýlí až po aplikaci kontaktních čoček. Často se lze setkat také s výběrem brýlí na počítači a někde i se stylistou,” říká Daniel Szarvas majitel Optik Spektrum.


Přestože doplňkové služby v optice spolurozhodují, v myšlení spotřebitele hraje prim stále sleva. “Jsme národ slevařů a kde můžeme, tam slevu hledáme a využíváme. Ostatní benefity jako rychlost, záruka, servis, crosspromotion, dárky či vyšetření na místě jsou u mnoha zákazníků třešničkou na dortu,” domnívá se Novotný.


Slevu mohou zákazníci uplatnit často v rámci věrnostních programů a klubových výhod. Fokus Optik je členem evropského programu Renome, vedle toho provozuje vlastní Fokus Optik klub, který má nyní 8400 členů. GrandOptical zavedl také vlastní klub, jehož členové dostávají informační zpravodaj o nejnovějších akcích. Další možností je spolupráce s lékaři, kteří v rámci promočního programu mohli vydávat pacientům slevové poukazy do GrandOptical. Menší optiky využívají více internet, některé nabízejí na webu slevový kupón.


Fokus Optik se pustil také do eventů a již čtvrtým rokem pořádá turnaje v beach volejbalu Sun beach tour. Návštěvníci turnajů mohou proti vstupence uplatnit slevu 1000 Kč na sluneční brýle.


Specializace jako záchranný kruh


Pro menší optiky je zásadní tah vymezit se v rostoucí konkurenci. Například síť Ineko Optik nabízí zasílání dioptrických zakázek zdarma na domácí adresu, pokud je zákazník “přespolní”. Optika Horus se zase specializuje na bezobroučkové brýle, pracuje s vlastním designérským ateliérem. Zároveň komunikuje, že je prvním outletem brýlí v Česku.


Jinou strategii zvolil pražský Optik Žilka, který sází jednak na estetické poradenství, nabízí radu stylisty, jednak využívá ke komunikaci celebrity a známé osobnosti, které si u nich koupily brýle.



Lídři trhu brýlí


brýlové čočky
Essilor
Rodenstock
Zeiss


brýlové obruby
Eschenbach (značky TitanFlex, Bogner, Humphreys)
Rodenstock (značka Rodenstock)
Sagitta (značky Davidoff, Jaguar, Joop!, Menrad)
Strabilia (značky Adidas, Daniel Swarowski)

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více