Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Komu na radnici hráblo?

Redakce MAM11. 6. 2007

12obr_Loubek-Vaclav_CB.jpgNení to tak dávno, co stejný osud potkal pouliční nosiče reklamy, tedy zejména studenty, kteří dali o prázdninách přednost pohybu na “čerstvém” pražském vzduchu před doplňováním zboží v regálech supermarketů. Toto rozhodnutí se však dalo pochopit, určitě není v zájmu stovek tisíců turistů, kteří se po matičce Praze pohybují, potkávat třeba v Dušní ulici obří mrkev nebo v Pařížské gigantickou pizzu. Ještě tak ten Mozart na Staroměstském náměstí se dal přežít, protože byl podobný tomu z Formanova slavného filmu, což zejména američtí turisté jistě ocenili. “Jak on se ten mírně bláznivý blonďák, kterého na filmové plátno uvedl ten náš americký režisér, podobá realitě,” utvrzovali se jistě všichni svorně v názoru, že Amerika je prostě velmoc číslo jedna.


To se nepovedlo…


Každý, kdo se po setmění projde Václavským náměstím, ví, že na každém rohu narazí na “kameloty”, kteří se ho snaží barevným vyzývavým letákem nalákat k nevázaným radovánkám evropské kvality za české ceny. Takže první nařízení evidentně nefunguje, anebo je obcházeno neprůhlednými výjimkami. Bude to případ i druhé vlny, která v zastupitelstvu prošla minulý týden?


Everest a mozkové buňky


V mysli některých zadavatelů reklamy, kteří například obří plachty na domech využívali (například Nike nebo Škoda Auto), se jistě objeví otázka, kdo proboha mohl něco takového vymyslet. Sám pražský primátor Pavel Bém po svém návratu z nejvyšší hory světa uvedl, že nejspíš přišel o miliony mozkových buněk kvůli nedostatku kyslíku (iDnes.cz, 29. 5. 2007), což by zřejmě vysvětlovalo podobný návrh. Jenže není možné, aby v tak krátké době stihl vyhlášku připravit, projednat v zastupitelstvu a ještě schválit. Takže se nabízí jediná logická odpověď, tedy že stejný problém postihl i někoho v Praze.


Není v tom ještě něco?


V podstatě se nabízí pouze několik možností, proč pražští radní k tomuto kroku přistoupili. První možnost je asi tak reálná, jako že se George Bush příští týden staví na kafe s ministryní obrany Parkanovou za to, jakou hezkou písničku mu složila. Vychází totiž z toho, že radní chtějí nezištně chránit naši stověžatou matičku před těmi ošklivými reklamami. Druhá varianta je ta, že se stav nezmění, pouze se otevře prostor pro už zmiňované výjimky. A za třetí se dá uvažovat i o lobbingu “nejmenovaného” majoritního poskytovatele venkovních reklamních ploch v Praze…


Proč plachty tak vadí?


V souvislosti se zákazem obřích reklamních plachet se naskýtá i otázka, proč někomu tato součást komunikace velkých zadavatelů vadí? A proč naopak nevadí například kasino na rohu nejexkluzivnější pražské ulice – Pařížské? O tomto produktu reklamy raných devadesátých let si i vrabci na střeše ještě dnes cvrlikají, že vydání povolení nebylo úplně v pořádku.


Naopak reklamní plachty, běžné v jakémkoliv jiném historickém městě v Evropě, jsou našim radním stále trnem v oku. A já se jich ptám: “Pánové a dámy, budou, nebo nebudou z tohoto zákazu udělovány výjimky? A pokud ano, bude jejich udělování průhledné, nebo se pojede podle vzoru ,veřejná zakázka’?”



redaktor časopisu Sign

×

Mluvčím roku je Fuchsová z PPF

Starší článek

ČT má výhrady k novele zákona o digitálním vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více