Kam až mohou média zajít?

4. 6. 2007 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

24_Skornicka_cb.jpgA co jste udělali převratného, že vám tak rostou prodeje? Že by ta „velmi povedená“ televizní kampaň? To by se měli ostatní zadavatelé reklamy od bulváru poučit, jak se dělá efektivní kampaň. Podle těchto prodejních čísel by pak pan Krampol zcela zašlapal do země pana Čtvrtníčka i s celou sobí smečkou.


Ale ono to s tím úspěšným marketingem bude trochu jinak, stačí se nebát parazitovat a vymýšlet si. Předpokládám, že Karel Svoboda vydělal za tři měsíce po smrti víc než za celý svůj život. Ne ale sobě, ani svým příbuzným. O čem je řeč? O celebritách. Lidé mají rádi drby o celebritách a peníze chce vydělat přece každý. Koho zajímá, zda je to opravdu všechno pravda?


Když soudy nestačí…


To, že jméno zpěváka či herečky je také značkou, je asi všem jasné. Známé jméno dokáže vydělat obrovské peníze, a to nejen při prodeji hudebních nebo filmových lístků, ale také v reklamě. Když někdo poškodí dobré jméno firmy, většinou to soudy vyřeší. Když bulvár vědomě lže za účelem zisku, nedovolá se poškozený u soudu ničeho. Sníženou návštěvnost koncertu nebo ušlé zisky z reklamy, protože si zadavatel pošpiněnou osobnost rozmyslel oslovit, nikdo neprokáže. Takže soud v nejlepším skončí malou omluvou v deníku. A tady máme konečně prostor pro kreativitu. Co třeba „Lucie Bílá krade v samoobsluze“, víte to přece od její sousedky, která nechce být z pochopitelných důvodů jmenována. Když to bude na titulní straně, tak to pár milionů za vyprodaný náklad vynese. A vysoký náklad ocení i zadavatelé inzerce, ne?


Rozhodnutí pouze na zadavatelích?


Tam, kde v jiných oborech nestačí soudnictví, si většinou velcí hráči stanovují svůj etický kodex, radu nebo asociaci, která dodržování kodexu prosazuje a kontroluje. Kde mohu najít etický kodex vydavatelů? Kdo ho účinně prosazuje a hlídá jeho dodržování?


Nejsem celebrita, mám na starosti značku a jsem zadavatel reklamy. Netýká se mě tedy přímo ochrana osobnosti celebrit, ale kladu si otázku, zda je dobré umisťovat svoji značku k vymyšleným článkům, i když mají vysokou čtenost. A kdo je schopen to zastavit, když ne soudy ani rady nebo asociace. Pak zbývají jen osvícení zadavatelé s jejich rozpočty, kteří dojdou k tomu, že tímto způsobem svoji značku podporovat nechtějí.


A malá početní úloha na závěr…


O kolik ušlého zisku přijde Česká republika tím, že Angelina Jolie, prohlásila, že klidně obětuje několik milionů dolarů, aby mohla z téhle strašné země zmizet, protože jí bulvární fotograf vlezl málem až do domu? A kolik by to mohlo být, kdyby tatáž osoba zmínila naši zemi jako místo, které stojí za to navštívit?


Došel jsem k závěru, že přínos bulváru je pro nás pro všechny opravdu neocenitelný.


marketingový manažer Barvy Tebas

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.