Jak obdarovat manažera

4. 6. 2007 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ze samotného významu slova „manažer“ vyplývá, že je to člověk v řídící pozici, který vede menší či větší tým za účelem splnění nějakého cíle. Bez ohledu na to, jak velké skupině podřízených vládne a zda plní cíle dlouhodobé, krátkodobé, malé či velké, je zde jedna vlastnost, která všechny manažery spojuje: měl by být vůdčí typ. To znamená, že jej potěší dárek, který tuto jeho pozici lídra, jedničky v kolektivu, potvrdí, nebo dokonce posílí. Předmět určený manažerovi musí být na první pohled odlišný od toho, co dáváme nebo co bychom dali jeho podřízeným. Na druhou stranu by se však hodnota dárků neměla lišit nepřiměřeně, aby nevyvolávala zbytečnou závist.


Dodržujme hierarchii


Jsme-li zaměstnavatelem a vybíráme např. dárky pro zaměstnance k Vánocům, měli bychom důsledně dbát, aby sortiment dárků patřičně reflektoval firemní hierarchii.


Jsme-li obchodním partnerem a chceme si naklonit dobrého zákazníka či dodavatele, nemůžeme přinést stejnou věc asistentce logistiky, s níž jsme v každodenním kontaktu, a tudíž je pro nás velmi důležitá při řešení běžných problémů, i jejímu šéfovi, kterého sice vidíme jen jednou za rok při obnovování kontraktu, ale bez něho by se obchod vůbec nekonal.


Dárek pro manažera a jeho podřízené je nutné vybírat velmi pečlivě, abychom neuvedli do rozpaků, či přímo neurazili jednu ani druhou stranu.


Pro uvedené příležitosti se jeví jako nejvhodnější volit předměty, které k sobě mají blízko a již samy o sobě tvoří určitou hierarchii. Výborně se např. hodí láhev kvalitního vína pro podřízené a láhev whisky pro šéfa. Skoro ideálním darem jsou sady značkových psacích potřeb. Např. ze sortimentu Parker snadno vybereme velmi slušnou kuličkovou tužku či roller v ceně kolem 500 Kč pro asistentku, sady pera a tužky za 1500 až 5000 Kč pro střední management i reprezentativní kousky pro ředitele za 10 tis. Kč i více. Podobně to platí u dalších značek, jako Waterman, Lamy, Rotring apod.


Ke konci roku můžeme vedoucího pracovníka obdarovat diářem v kožené vazbě, řadovým zaměstnancům pak věnujeme diáře méně honosné nebo stolní kalendáře. Možností se nabízí celá řada, je třeba jen trochu usilovně přemýšlet.


Cena nerozhoduje


Z logiky věci samozřejmě vyplývá, že cena manažerského dárku bude vyšší než u dárků určených k masovému rozdávání. Ale zdaleka ne vždy se musí šplhat do závratných výšin pěticiferných čísel. Dárek má v prvé řadě potěšit, udělat radost, nikoli ohromit svou cenou. Příliš exkluzivní dárky mohou leckdy vyvolat i negativní reakci. Obdarovaný nebo některý z jeho kolegů totiž může takový prezent považovat za pokus o úplatek.


Navíc platí, že drahé věci by si měl každý vybírat sám. Není nic horšího, než když utratíme desetitisíce za předměty, které se obdarovanému nelíbí a nebude je nikdy používat. Pokud je manažer např. vášnivým rybářem, golfistou nebo sběratelem starožitností, téměř určitě se v oblasti svého hobby orientuje lépe než my a to, co k jeho vykonávání potřebuje, si pořizuje podle vlastního uvážení. Nemá proto smysl snažit se mu zavděčit supermoderním rybářským prutem, golfovou holí ze vzácné slitiny nebo čínskou vázou z 9. století. Je zde totiž velmi vysoká pravděpodobnost, že se netrefíme do toho, co dotyčný zrovna shání a potřebuje.


Než riskovat špatný odhad, doporučuji vsadit raději na jistotu a vybírat z předmětů, které jsou svým způsobem univerzální, a přesto dokáží vhodně akcentovat společenské postavení obdarované osoby. Výše zmíněné sady značkových psacích potřeb jsou z tohoto pohledu téměř ideální.


Dar je pro radost


Na závěr si ještě dovolím jednu poznámku. Lidé se obdarovávají prioritně proto, že se mají rádi a chtějí si udělat radost. Myslete na to, i když budete vybírat dárek pro obchodního partnera. Prodeje mizerného produktu vám totiž žádný sebeexkluzivnější dar nezachrání, a naopak, kvalitní produkt žádnou extravagantní „tlačenku“ nepotřebuje.


Autor je client service directorem agentury Gordica Communications.



32_Cisele.jpg
Značkové psací potřeby. Splňují všechny požadavky kladené na manažerské dárky. Jsou univerzální, praktické a z jejich sortimentu lze snadno vybrat dárky různých cenových úrovní pro výše či níže postavené pracovníky. V nabídce najdeme i exkluzivní kousky nad 10 tis. Kč.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.