Hackeři propašovali do živého vysílání ČT atomový hřib

18. 6. 2007 08:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Umělecká skupina Ztohoven se v neděli nabourala do ranního vysílání programu Panorama na ČT2. Místo on-line záběrů ze zajímavých míst Česka se na obrazovce objevil atomový hřib s odkazem na web sdružení. Informoval o tom internetový server iDnes s odvoláním na další server ikomentare.cz.
Mluvčí České televize Martin Krafl řekl, že skupině se pomocí internetu a další techniky podařilo nabourat do jedné kamery vysílající živé záběry z Černého dolu v Krkonoších. „Nebylo narušeno vysílání z Kavčích hor,“ zdůraznil Krafl. Kameru provozuje externí firma spolupracující s ČT.
Lidé sledující vysílání tak mohli vidět fiktivní atomový výbuch v Jeseníkách, na obrazovce se objevila i internetová adresa skupiny www.ztohoven.com.
Krafl uvedl, že v tuto roční dobu se sledovanost pořadu pohybuje pod 50 000 diváky. Česká televize už podle něj zjistila majitele internetové adresy a záležitost nyní řeší právníci, ale i technici ČT.
Pořad Panorama vysílá ČT2 každé ráno od 07:50. Diváci si v něm mají možnost prohlédnout prostřednictvím záběrů z panoramatických kamer mnoho míst republiky. Pořad současně informuje o povětrnostních podmínkách.
Krok videopirátů rozzlobil zástupce středisek v Jeseníkách, které za vysílání v pořadu Panorama platí. „Je to nehoráznost, slouží to lidem, platíme za to strašně moc peněz. Je to donebevolající. Mělo by se na ně podat trestní oznámení. Každopádně by to měla policie vyšetřit a dát jim to k úhradě,“ řekl dnes ČTK majitel střediska na Ovčárně v Jeseníkách Josef Figura.
Za odvysílání záběrů ze svého střediska platí ročně 600.000 korun. „Jedno vysílání záběrů přijde na 3500 korun,“ doplnil Figura.
Není to první kontroverzní akce skupiny Ztohoven. Umělci mají na svědomí také změnu červeného neonového srdce výtvarníka Jiřího Davida, které svítilo nad Pražským hradem v posledních dnech funkčního období bývalého prezidenta Václava Havla. Převrátili je v otazník. V roce 2003 také překryli na 800 reklamních vitrín v pražském metru bílými plakáty s velkým černým otazníkem a odkazem na své internetové stránky. Akce měla podle členů skupiny upozornit na to, jak reklama „zneužívá naše nejvnitřnější touhy, myšlenky a city, aby prodávala zboží“.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.