Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Co si myslí Češi o životě na dluh?

Redakce MAM4. 6. 2007

Více než polovina populace (52 %) uvádí, že má sjednaný nějaký úvěr nebo půjčku. Častěji jsou mezi lidmi, kteří mají sjednaný nějaký úvěr nebo půjčku, lidé ve věku 30-59 let, ve vyšší míře jsou zastoupeni lidé se středoškolským vzděláním a domácnosti s hrubým měsíčním příjmem vyšším než 25 tisíc korun. Mezi klienty úvěru najdeme také častěji obyvatele obcí s 20 až 100 tisíci obyvateli.


Účel půjčky


Z hlediska účelu úvěru převládá nákup spotřebního zboží, který uvedla téměř třetina lidí, kteří mají sjednán nějaký úvěr nebo půjčku. Dalších téměř 30 % lidí sdělilo, že účelem jejich úvěru byl nákup či rekonstrukce bytu nebo domu. Celkem 11 % respondentů využilo půjčku na pořízení automobilu, 7 % na běžné nákupy a 4 % si za půjčené peníze koupí dovolenou.


Postoje veřejnosti k úvěrům


Výzkum také ukázal, že většina populace považuje půjčky od banky za běžnou součást dnešního života. V případě lidí ve věku do 44 let vnímá půjčky jako součást života téměř devět lidí z deseti. Naopak méně často jsou tohoto názoru lidé starší 60 let, v této věkové skupině vnímá půjčky jako součást běžného života necelých 70 % lidí.


Budoucnost úvěrů a půjček příznivá


Češi se nebrání ani sjednávání půjčky v budoucnosti – bude-li to třeba, jsou ochotni půjčit si peníze od finanční instituce celkem dvě pětiny lidí. Procento takto smýšlejících Čechů roste se snižujícím se věkem. Zatímco ve věku do 29 let jsou tohoto názoru téměř tři pětiny (57 %), v případě lidí ve věku 45 až 59 let jsou to již pouze necelé dvě pětiny (39 %).


Názory populace na téma úvěrů a půj-ček zjišťovala společnost Factum Invenio v rámci pravidelného výzkumu Factum Omnibus. Dotazování probíhalo v dubnu letošního roku a dotázán byl reprezentativní soubor populace České republiky starší 15 let. Celkem bylo uskutečněno 1001 rozhovorů.



16_mm23a.jpg

16_mm23b.jpg

16_mm23c.jpg

16_mm23tab.jpg

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více