Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Channel 4 žije z 25 % z Big Brother

Redakce MAM4. 6. 2007

06_BigBrother.jpgKonkrétně pro Channel 4 není Big Brother otázka prestiže, ale skutečným magnetem pro reklamní investice zadavatelů. Minulou středu, když Big Brother 8 začal svým prvním dnem, zveřejnila mediální agentura Starcom výsledky analýzy, která objasňuje dopad Big Brother na příjmy televizní stanice. Starcom odhaduje, že reality show a její různé odnože, jako jsou přenosy na E4 show Big Brother’s Little Brother, vynesly v průběhu loňského roku kolem 165 mil. britských liber.


Hlasování už nebude vynášet


Přímo pro Channel 4 připadlo 150 mil. liber, což představuje 23 % z jejích celoročních tržeb, které byly 664 mil. liber. Zbylých 15 mil. liber pak činí 16 % ze všech tržeb, které má Channel 4 ze svých přidružených aktivit, hlavně z kanálu E4. Uvedené tržby z Big Brother nezahrnují příjmy z provozování internetové stránky projektu ani výnosy z premium rate SMS či audiotexu. Ty se odhadují v milionech liber. Letos však televize s těmito tržbami nepočítá, protože byla nucena premium rate SMS opustit.


Největší položkou je pochopitelně příjem z televizní reklamy, který ale obsahuje také 3 mil. liber za roční sponzoring reality show.


Sponzoring přebírá Virgin Media


Sponzorem byla vloni společnost The Carphone Warehouse, která po skandálu s letošní edicí Celebrity Big Brother svou participaci na projektu ukončila. Problém se týkal rasistických výroků soutěžících proti jejich soupeřce Shilpě Shettyové, která nakonec show vyhrála. Společnost The Carphone Warehouse se 8. března rozhodla stáhnout sponzoring Big Brother. Už za dva týdny se však televize dohodla na sponzoringu s Virgin Media.


Každý má něco


“Když se podíváte na dopad reality show Big Brother na tržby Channel 4, vidíte, že je absolutně klíčovým projektem pro tuto stanici,” řekl internetovému vydání deníku Guardian Adrian Carpenter, ředitel Starcom Plus, divize pro sponzoring.


“Každý provozovatel má důležitý pořad, který obecně přináší největší objemy investic TV inzerentů – ITV má Coronation Street, Five seriál CSI a Sky třeba Simpsony,” dodal Adrian Carpenter.


Přitáhnout mladé je problém


Základní cílovou skupinou Big Brother byli mladí lidé ve věku 16 až 34 let a podle analýzy až 20 % veškeré reklamy odvysílané na tuto cílovou skupinu souviselo v loňském roce s Big Brother. Vedoucí pro oblast elektronických médií agentury Media Planning Group Jim McDonald dokonce o Big Brother řekl, že se jedná o dojnou krávu Channel 4. Pro Guardian také připomněl, že i když nedosahuje reality show takové sledovanosti jako v minulosti, stále je vysoce profitabilní. “Jakýkoliv program, který stejně jako Big Brother dokáže přitáhnout v létě a v zimě diváky ve věku 16 až 24 let, je komerčním dynamitem,” konstatoval Jim McDonald.

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více