Channel 4 žije z 25 % z Big Brother
Konkrétně pro Channel 4 není Big Brother otázka prestiže, ale skutečným magnetem pro reklamní investice zadavatelů. Minulou středu, když Big Brother 8 začal svým prvním dnem, zveřejnila mediální agentura Starcom výsledky analýzy, která objasňuje dopad Big Brother na příjmy televizní stanice. Starcom odhaduje, že reality show a její různé odnože, jako jsou přenosy na E4 show Big Brother’s Little Brother, vynesly v průběhu loňského roku kolem 165 mil. britských liber.
Hlasování už nebude vynášet
Přímo pro Channel 4 připadlo 150 mil. liber, což představuje 23 % z jejích celoročních tržeb, které byly 664 mil. liber. Zbylých 15 mil. liber pak činí 16 % ze všech tržeb, které má Channel 4 ze svých přidružených aktivit, hlavně z kanálu E4. Uvedené tržby z Big Brother nezahrnují příjmy z provozování internetové stránky projektu ani výnosy z premium rate SMS či audiotexu. Ty se odhadují v milionech liber. Letos však televize s těmito tržbami nepočítá, protože byla nucena premium rate SMS opustit.
Největší položkou je pochopitelně příjem z televizní reklamy, který ale obsahuje také 3 mil. liber za roční sponzoring reality show.
Sponzoring přebírá Virgin Media
Sponzorem byla vloni společnost The Carphone Warehouse, která po skandálu s letošní edicí Celebrity Big Brother svou participaci na projektu ukončila. Problém se týkal rasistických výroků soutěžících proti jejich soupeřce Shilpě Shettyové, která nakonec show vyhrála. Společnost The Carphone Warehouse se 8. března rozhodla stáhnout sponzoring Big Brother. Už za dva týdny se však televize dohodla na sponzoringu s Virgin Media.
Každý má něco
“Když se podíváte na dopad reality show Big Brother na tržby Channel 4, vidíte, že je absolutně klíčovým projektem pro tuto stanici,” řekl internetovému vydání deníku Guardian Adrian Carpenter, ředitel Starcom Plus, divize pro sponzoring.
“Každý provozovatel má důležitý pořad, který obecně přináší největší objemy investic TV inzerentů – ITV má Coronation Street, Five seriál CSI a Sky třeba Simpsony,” dodal Adrian Carpenter.
Přitáhnout mladé je problém
Základní cílovou skupinou Big Brother byli mladí lidé ve věku 16 až 34 let a podle analýzy až 20 % veškeré reklamy odvysílané na tuto cílovou skupinu souviselo v loňském roce s Big Brother. Vedoucí pro oblast elektronických médií agentury Media Planning Group Jim McDonald dokonce o Big Brother řekl, že se jedná o dojnou krávu Channel 4. Pro Guardian také připomněl, že i když nedosahuje reality show takové sledovanosti jako v minulosti, stále je vysoce profitabilní. “Jakýkoliv program, který stejně jako Big Brother dokáže přitáhnout v létě a v zimě diváky ve věku 16 až 24 let, je komerčním dynamitem,” konstatoval Jim McDonald.