Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Redakce MAM1. 6. 2007

Obchodní řetězec Billa v tuzemsku převzal 97 supermarketů Delvita, které do konce roku 2008 postupně přestaví do podoby Billy a upraví v nich i nabízený sortiment zboží. Jako první změní v polovině července podobu obchod Delvita na Karlově náměstí v Praze. Počet českých prodejen Billa se díky nákupu supermarketů Delvita zvýšil na 180. Mezinárodní skupina REWE Group, do které obchody Billa společně s diskontními prodejnami Penny Market patří, za české Delvity zaplatila 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun).
“Změna tváře supermarketů Delvita je plánována do konce roku 2008,” řekl generální ředitel společnosti Billa ČR Jaroslaw Szczypka. Jako první podle něj budou přestavovány supermarkety Delvita v Praze, ve Zlíně či Chomutově. Billa neplánuje žádný převzatý supermarket Delvita zavřít, byť v některých městech fungují Delvity jen několik stovek metrů od supermarketů Billa. “Nemáme v úmyslu zavírat žádnou prodejnu,” prohlásil Szczypka.
Vedení REWE Group si od nákupu obchodů Delvita slibuje posílení pozice na tuzemském trhu, protože Delvity díky svému rozmístění podle šéfů REWE Group ideálně doplní síť supermarketů Billa. Obchodní řetězec Billa má po převzetí Delvity v Česku do roku 2008 zdvojnásobit tržby na 600 milionů eur (17 miliardy korun) z loňských 300 milionů eur (8,5 miliardy korun). Podíl Billy na českém trhu s potravinami a drogistickým zbožím by měl vzrůst téměř na osm procent.
Delvita v pondělí všech 97 supermarketů kvůli převzetí Billou zavřela a otevřeny budou v pondělí 4. června, kdy je již bude provozovat Billa. Nabídka zboží v bývalých supermarketech Delvita se postupně změní. “Budeme usilovat o optimální výběr (z nabídky Delvity a Billy), abychom mohli uspokojit různé skupiny zákazníků,” podotkl Szczypka.
Převzetí českých supermarketů Delvita skupinou REWE Group v dubnu schválila Evropská komise, podle níž tato fúze nijak podstatně neomezí konkurenci na českém maloobchodním trhu. REWE Group loni mezi deseti největšími obchodníky v Česku připadlo s odhadovanými tržbami 25,8 miliardy korun páté místo. První příčka patřila podle předběžných údajů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod skupině Schwarz (43,5 miliardy korun), která na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Delvita byla až desátá a její odhadované tržby v roce 2006 činily 8,8 miliardy korun.
Delvita je čtvrtým obchodním řetězcem, který se kvůli tvrdému konkurenčnímu boji o zákazníky rozhodl opustit český trh. V roce 2005 z ČR odešel Julius Meinl, loni jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka. Síť 27 supermarketů Edeka a 11 hypermarketů Carrefour získalo Tesco Stores ČR. Bývalé obchody Julius Meinl nyní patří společnosti Ahold.
Společnost Delvita v posledních letech v Česku vykazovala vysoké ztráty. Například předloni v ČR prohloubila ztrátu na 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci roku 2005 činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží předloni meziročně klesly o 470 milionů na 8,4 miliardy korun. Loňské výsledky Delvita zatím nezveřejnila.

×

Billa plánuje v ČR další expanzi

Starší článek

Harry Potter vyčaroval i nový zábavní park

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com / Xavi Cabrera

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více