Billa přestaví Delvity do konce roku 2008
Obchodní řetězec Billa v tuzemsku převzal 97 supermarketů Delvita, které do konce roku 2008 postupně přestaví do podoby Billy a upraví v nich i nabízený sortiment zboží. Jako první změní v polovině července podobu obchod Delvita na Karlově náměstí v Praze. Počet českých prodejen Billa se díky nákupu supermarketů Delvita zvýšil na 180. Mezinárodní skupina REWE Group, do které obchody Billa společně s diskontními prodejnami Penny Market patří, za české Delvity zaplatila 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun).
“Změna tváře supermarketů Delvita je plánována do konce roku 2008,” řekl generální ředitel společnosti Billa ČR Jaroslaw Szczypka. Jako první podle něj budou přestavovány supermarkety Delvita v Praze, ve Zlíně či Chomutově. Billa neplánuje žádný převzatý supermarket Delvita zavřít, byť v některých městech fungují Delvity jen několik stovek metrů od supermarketů Billa. “Nemáme v úmyslu zavírat žádnou prodejnu,” prohlásil Szczypka.
Vedení REWE Group si od nákupu obchodů Delvita slibuje posílení pozice na tuzemském trhu, protože Delvity díky svému rozmístění podle šéfů REWE Group ideálně doplní síť supermarketů Billa. Obchodní řetězec Billa má po převzetí Delvity v Česku do roku 2008 zdvojnásobit tržby na 600 milionů eur (17 miliardy korun) z loňských 300 milionů eur (8,5 miliardy korun). Podíl Billy na českém trhu s potravinami a drogistickým zbožím by měl vzrůst téměř na osm procent.
Delvita v pondělí všech 97 supermarketů kvůli převzetí Billou zavřela a otevřeny budou v pondělí 4. června, kdy je již bude provozovat Billa. Nabídka zboží v bývalých supermarketech Delvita se postupně změní. “Budeme usilovat o optimální výběr (z nabídky Delvity a Billy), abychom mohli uspokojit různé skupiny zákazníků,” podotkl Szczypka.
Převzetí českých supermarketů Delvita skupinou REWE Group v dubnu schválila Evropská komise, podle níž tato fúze nijak podstatně neomezí konkurenci na českém maloobchodním trhu. REWE Group loni mezi deseti největšími obchodníky v Česku připadlo s odhadovanými tržbami 25,8 miliardy korun páté místo. První příčka patřila podle předběžných údajů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod skupině Schwarz (43,5 miliardy korun), která na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Delvita byla až desátá a její odhadované tržby v roce 2006 činily 8,8 miliardy korun.
Delvita je čtvrtým obchodním řetězcem, který se kvůli tvrdému konkurenčnímu boji o zákazníky rozhodl opustit český trh. V roce 2005 z ČR odešel Julius Meinl, loni jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka. Síť 27 supermarketů Edeka a 11 hypermarketů Carrefour získalo Tesco Stores ČR. Bývalé obchody Julius Meinl nyní patří společnosti Ahold.
Společnost Delvita v posledních letech v Česku vykazovala vysoké ztráty. Například předloni v ČR prohloubila ztrátu na 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci roku 2005 činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží předloni meziročně klesly o 470 milionů na 8,4 miliardy korun. Loňské výsledky Delvita zatím nezveřejnila.
Podobné zprávy
